Пратите нас

Image Alt

Туризам и међународни привредни токови (TT42O1)

  /  Туризам и међународни привредни токови (TT42O1)

Туризам и међународни привредни токови (TT42O1)

Циљ предмета

Циљ предмета је да се објасне: међусобне везе и односи између туризма и светских привредних токова, затим улога туризма у међународном промету роба и услуга, и сагледају оне привредне делатности/гране које имају највећи значај у креирању туристичке понуде. Презентовање знања о директним, индиректним, индукованим и мултипликованим ефектима развоја туризма који тангирају светску економију и међународне привредне токове. Упознавање студената са улогом и значајем методе Сателитски биланс у туризму, која на целовити начин сагледава агрегате туристичке тражње и туристичке понуде.

Исход предмета

Стицањем знања студенти се оспособљавају да схвате значај и место туризма у међународној економији, као и улогу и специфичности кључних делатности које чине основу туристичког привређивања и креирања конкретним облика туристичке понуде. Изградња компетенција за критичко сагледавање међусобне интеракције између туризма и његовог привредног окружења. Оспособљавање студената да при доношењу одлука вреднују обим и разноврсност веза између туризма и других подсистема који чине привредни систем одређене државе, континента и света у целини.

Садржај предмета

Теоријска настава

1.Економски процеси и њихов кружни ток. 2. Економски, социо-економски и одрживи развој. 3 Савремени трендови развоја туризма. 4. Туристички систем и туристичко тржиште. 5. Економски ефекти туризма. 6. Структура туризма као привредне делатности 7. Међузависност туристичког и привредног развоја 8. Туризам као међугрански сектор привреде. 9. Туризам и међународно пословање. 10. Појам и модели међународног пословања у услужном сектору. 11. Значај мултинационалних компанија за туристичко пословање. 12. Директни, индиректни и мултипликативни ефекти туризма. 13. Глобални утицај туризма на привреду. 14. Сателитски обрачун (биланс) у туризму. 15. Еколошки и енергетски изазови будућег развоја туризма

 

Практична настава

Начини мерења и рангирања економског развоја земаља. Обим и регионална дистрибуција међународног туристичког промета. Директни, индиректни и мултипликативни ефекти развоја туризма. Критеријуми и показатељи степена развијености туризма. Израда модела и сценарија развоја туристичког производа. Анализа модела међународног пословања у услужном сектору. Примена Cost-benefit, Нормативне и Интегралне методе у евалуацији улоге туризма у привредном развоју.

Литература

Основна:

Јовичић, Д. (2017). Туризам и међународни привредни токови (Скрипта за студенте туризмологије). Београд: Универзитет у Београду – Географски факултет

Допунска:

Cooper, C., & Hall, M. (2018). Contemporary Tourism: An International Approach (4th edition). Oxford: Goodfellow Publishers Limited (Поглавље 2: Contemporary tourism product markets)