Пратите нас

Image Alt

Наставне стратегије у изучавању географије

  /  Наставне стратегије у изучавању географије

Наставне стратегије у изучавању географије

  • Врста и ниво студија:
  • Наставник
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 8
  • Семестар: 2
  • Број часова: 4+0

Циљ предмета

На курсу студенти треба да стекну компетенције за обављање наставничког позива као што су: правилан избор метода и облика рада сходно конкретној ситуацији, знању и искуству ради остваривања постављених циљева и исхода часа, као и компетенције за примену одређених стратегија учења и поучавања.

Исход предмета

Студенти умеју да примене принципе системског и тематског планирања наставног процеса;; Студенти умеју да направе релевантан избор наставних стратегија сходно постављеним циљевим, исходима, садржају, карактеристикама ученика, условима рада и другиим факторима наставног процеса.; Студенти умеју да примене одређене наставне стратегије у пракси.

Садржај предмета

Предавања: 1. Ситемски приступ и тематско планирање у настави географије ; 2. Интердисциплинарни приступ у настави географије ; 3. Брофијеви принципи делотворне наставе; 4. Развој позитивних мотивационих уверења код ученика у настави географије; 5. Стратегије поучавања и учења у настави географије;  6. Стратегија доживљавања и изражавања доживљеног у настави географије ; 7. Стратегије вежбања у настави географије ; 8. Стратегије стварања у настави географије; 9. Стратегије које су базиране на истраживању у настави географије; 10. Уочавање, дефинисање и решавање проблема у географској средини; 11. Интегративна настава географије, 12. Амбијентална настава географије; 13. Стратегије рада са целим одељењем; 14. Стратегије рада са малим групама;  15. Стратегије за индивидуални рад.

Литература

Jensen, E. (2003). Super nastava: nastavne strategije za kvalitetnu školu i uspešno učenje. Zagreb: Educa.Marzano, R. J., Pickering, D. J., Pollock, D. J. (2006). Nastavne strategije: kako primeniti devet najuspešnijih nastavnih strategija. Zagreb: Educa. ; Dryden, G.,  Vos, J. (2004). Revolucija u učenju, Timgraf, Beograd.Meyer, H. (2002). Didaktika, Educa, Zagreb.; Matijević, M., Radovanović, D.(2011.): Nastava usmjerena na učenika, Školske novine Zagreb; Terhart, E. (2001.): Metode poučavanja i učenja, Educa, Zagreb.; Брофи Џ., (2004): Настава, Педагошко друштво Србије, Београд.; Бекер (2005): Мотивација, педагошко друштво Србије, Београд.