Методологија израде научног рада
- Врста и ниво студија: Докторске академске студије
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 7
- Семестар: 3
- Број часова: 5
Циљ предмета
Начин и методологија израде научног рада кроз изабране проблеме из ужих научних области геонаука – географија, као и пружање квалитетног и савременог знања и одговарајућих вештина и компетентности у складу са светским стандардима, како би стечена докторска диплома била свуда призната, што је и до сада био случај са стеченим докторским дипломама Географског факултета у Београду.
Исход предмета
Научна, апликативна и образовна вредност ужих научних области геонаука – географија. Формирање стручњака образовног профила, на којима се данас базирају проучавања и пројекције геопросторних демографских, социјалних, регионалних, еколошких, економских, просторно-планерских и других димензија, уз научно фундирано уважавање природних потенцијала и ограничења. Крајњи исход предмета се односи на примену теорије и методологије геонаука у различитим подручјима научних проблема и друштвене праксе кроз мултидисциплинарност и интердисциплинарност.
Садржај предмета
- Развој теорије и методологије у геонаукама – географија, кроз све уже научне области дефинисане Статутом Географског факултета у Београду (Физичка географија, Друштвена географија, Регионална географија, Картографија, Општа географија, Просторно планирање, Туризмологија, Геопросторне основе животне средине и Демографија).
- Упоредни преглед теоријских и методолошких питања традиционалних (класичних) и модерних истраживања географског простора.
- Периодизација развоја теоријско-методолошких основа геонаука.
- Значај српске географске школе у теорији и методологији геонаука.
- Принципи израде научног рада (чланка, монографије, дела).
Литература
Barnes, T. and Gregory, D. (1997) (Eds). Reading Human Geography. New York: John Wiley and Sons, Inc.
David, R. (1996). Sustainable development. An Introductory Guide. London: Earthscan.
Peterson, W. (1967). Population. New York: The Macmillan Co.
Рудић, В.Б. (2007). Развој наставе географије у Србији. Београд: Завод за унапређивање образовања и васпитања.
Љешевић, М. и Живковић, Д (2001). Картографија. Београд: Географски факултет Универзитета у Београду.
Ahnert, F. (1996). Introduction to geomorphology. New York: John Wiley and Sons, Inc.
Гњато, Р. и Стаменковић, С. (2002). Увод у географију. Београд: Географски факултет Универзитета у Београду.
Грчић, М. (2000). Политичка географија. Београд: Географски факултет Универзитета у Београду.