Пратите нас

Image Alt

Менаџмент туристичких дестинација

  /  Менаџмент туристичких дестинација

Менаџмент туристичких дестинација

  • Врста и ниво студија: Мастер академске студије
  • Наставник
  • Статус предмета: Изборни
  • Број ЕСПБ: 7
  • Семестар: 2
  • Број часова: 3+0

Циљ предмета

Туристичка дестинација је просторно-тржишна категорија која заузима кључно место у савременом систему развоја туризма. Имајући у виду огроман значај туристичких дестинација за успешно туристичко привређивање, у оквиру овог предмета највећа пажња ће се посветити: тумачењу начина функционисања свих елемената који чине систем туристичке дестинације; сагледавању комплексних односа који постоје између дестинације као система и њеног окружења.

Исход предмета

Похађањем овог предмета, студенти ће усвојити знања о најважнијим начинима и техникама управљања, путем којих се могу ускладити хетерогени и често конфликтни интереси у дестинацији, између туристичке привреде, туриста и домицилног становништва; Такође, студенти ће се оспособити да на интегралан начин посматрају развој туризма и других делатности у дестинацијама, усвајајући основне принципе, активности и технике за управљање овим сложеним системима.

Садржај предмета

Теоријска настава

1. Појам и динамика развоја туристичких дестинација; 2. Елементи туристичке дестинације; 3. Концепти туристичких дестинација; 4. Избор и доживљаји туристичке дестинације; 5. Задовољство туриста услугама у дестинацији; 6. Ефекти развоја туризма у дестинацијама; 7. Носећи капацитет туристичких дестинација; 8. Стратегијско управљање туристичком дестинацијом; 9. Функције менаџмента туристичких дестинација; 10. Примарни и секундарни елементи туристичке дестинације; 11. Изворни и изведени елементи туристичке дестинације; 12. Атрактивни, функционални, материјални и организациони елементи туристичке дестинације; 13. Туристичка дестинација као затворен систем; 14. Туристичка дестинација као отворен систем; 15. SWOT анализа туристичких дестинација;

Литература

1) Јовичић, Д.: Менаџмент туристичких дестинација, Географски факултет, Универзитет у Београду, 2011. (Поглавље 2. Избор и доживљаји туристичке дестинације, Поглавље 5. Појам, принципи и циљеви стратегијском менаџмента туристичких дестинација, Поглавље 7. Организациони чиниоци управљања дестинацијама, 8. Бенчмаркинг и управљање квалитетом дестинација, Поглавље 10. Просторни развој дестинација, Поглавље 11. Стратегијско планирање маркетинга дестинација.

2) Howie, F. (2003). Managing the Tourist Destination. London: Cengage Learning EMEA. (Поглавље 3. The Nature of Tourism Destinations)