Пратите нас

Image Alt

Туристичка географија света (TT32O4)

  /  Туристичка географија света (TT32O4)

Туристичка географија света (TT32O4)

  • Врста и ниво студија: Основне академске студије
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 4
  • Семестар: 6
  • Број часова: 2+1

Циљ предмета

Стицање стручних знања и вештина потребних за препознавање природних и антропогених туристичких мотива дестинација у свету. Стицање знања и анализа актуелних података о туристичким кретањима у развијеним туристичким регијама по континентима и државама. Идентификација конкурентских предности (природна и антропогена мотивска основа, инфраструктура, смештајни капацитети, инвестиције) и типичних ограничења (ратни сукоби, епидемије, строги верски закони и слично) за развој туризма у појединим државама. Креирање туристичких аранжмана у државама највеће тражње за домаће туристе: Грчка, Турска, Египат, Тунис, Црна Гора, Хрватска, Мађарска, Чешка, Италија, Немачка, Француска и Шпанија.

Исход предмета

– Студенти оспособљени за истраживање услова и ресурса за развој туризма у страним државама
– Студенти оспособљени за анализу туристичке потражње и понуде у страним државама
– Студенти оспособљени за креирање туристичких аранжмана (индивиудалних, групних и екскурзионих путовања) у страним државама са акцентом на државе највеће актуелне потражње наших туриста

Садржај предмета

Теоријска настава

  1. Савремених трендови развоја туризма у свету
  2. Развој туризма у Европи
  3. Алпи
  4. Туристичке регије Алпа
  5. Средоземље – Медитеран
  6. Пиринејско полуострво
  7. Апенинско полуострво
  8. Балканско полуострво
  9. Црноморске ривијере Русије и Украјине
  10. Градови Европе
  11. Развој туризма и туристичке регије САД-а
  12. Туризам Канаде
  13. Туризам и туристичке регије Латинске Америке
  14. Туризам и туристичке регије Азије
  15. Туризам и туристичке регије АФрике
  16. Туризам Океаније – Јужни Пацифик

Практична настава

Радионице на којима се са студентима вежба просторни размештај туристичких вредности у оквиру појединих држава. Такође од студената се тражи да истакну предности односно недостатке појединих држава (регија) за развој туризма. Студенти се подстичу да картографски представе размештај туристичких вредности или туристичких токова. Вежбе типа пројекта где се студенти упућују на решавање проблема на основу студије случаја.

Литература

Основна:

Јовичић, Д., Ивановић В. (2009). Туристичке регије света, Тон плус, Нови Београд.

Драговић, Р. (2017) Туристичко-географске регије света 1: Алпи и Медитеран, Универзитет у Нишу, Природно-математички факултет.

Допунска:

Шабић, Д., Вујадиновић, С. (2014) Регионална географија Европе, Географски факултет, Универзитет у Београду

Вујадиновић, С., Шабић, Д. (2011): Регионална географија Јужне Америке, Српско географско друштво, Београд.

Вујадиновић, С. Шабић, Д. (2016) Регионална географија Африке, Универзитет у Београду, Географски факултет, Београд.

Шабић, Д., Вујадиновић, С. (2011) Регионална географија Аустралије, Српско географско друштво, Београд.