Пратите нас

Image Alt

СТУДИО (PP42O5)

  /  СТУДИО (PP42O5)

СТУДИО (PP42O5)

  • Врста и ниво студија: Основне академске студије
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 4
  • Семестар: 8
  • Број часова: 1+3

Циљ предмета

Основни циљ студија је да се студенти активно ангажују у решавању проблема одређене заједнице кроз израду планског или пројектног задатка, примењујући одговарајуће теоријско-методолошке, научно-стручне и правно-институционалне оквире планирања научене на теоријској настави студија и другим предметима. Циљ је да се студентима у делимично контролисаним условима омогући истраживање, управљање и представљање колаборативно формулисаног решења уз учешће представника различитих планских агенција, локалне самоуправе, невладиних организација и локалног становништва.

Исход предмета

После дефинисаног периода учења студенти ће:
– Применити и повезати различита знања и вештине стечена на овом и другим предметима;
– Развити одговарајуће конструктивне ставове и свест о простору као динамичкој категорији и систему у којем се реализују заједнички или општи интереси кроз одговарајуће физичке, друштвене, природне и економске структуре и мреже;
– Разумети интердисциплинарни и праксеолошки карактер просторног планирања;
– Разумети специфичности планског задатка у односу на контекст и развити вештине практичног расуђивања;
– Развити вештине истраживања, прикупљања података, анализе и синтезе, визуелизације, евалуације, креативности, управљања, координације и имплементације пројектног или планског задатка;
– Развити интерперсоналне, интраперсоналне и когнитивне вештине.

Садржај предмета

Теоријска настава: Упознавање са циљевима и одабир пројектног или планског задатка. Представљање основног оквира учења заснованог на изазову и Стајницовог оквира за геодизајн. Подршка у постављању основних питања/изазова и одабиру стечених теоријско-методолошких, научно-стручних и стручно апликативних знања и вештина ради њиховог бољег разумевања. Спровођење анкете ради стицања увида у појединачне студентске афинитете, знања и вештине ради пружања подршке у формирању тимова. Значај и начин дефинисања активности и ресурса за истраживање које је оријентисано ка добијању одговора на постављена питања. Оквир за идентификацију и укључивање одговарајућих представника локалне заједнице и планских агенција у процес. Улога и начин израде 6 модела из Стајницовог оквира за геодизајн (репрезентације, процеса, евалуације, промене, утицаја и одлуке). Основна правила и начин спровођења колаборативног процеса. Основне методе израде акционог плана. Основне технике израде видео презентације и постера.

Практична настава

Одабир стечених теоријско-методолошких, научно-стручних и стручно апликативних знања и вештина ради разумевања изабраног просторног проблема и изазова за локалну заједницу. Дефинисање активности и ресурса за истраживање које је оријентисано ка добијању одговора на постављена питања и проналажењу и укључивању представника локалне заједнице и планских агенција у процес. Истраживање и дизајнирање простора засновано на 6 модела из Стајницовог оквира за геодизајн (репрезентације, процеса, евалуације, промене, утицаја и одлуке). Проналажење решења кроз колаборативни процес у којем учествују сви тимови, одговарајући представници локалне заједнице и планских агенција. Израда акционог плана и учешће у одабраним активностима реализације решења. Израда и јавна презентација постера и видео презентације решења планског или пројектног задатка и видео-презентације научених знања и вештина.

Литература

Steinitz, C. (2012). A framework for geodesign: Changing geography by design. ESRI Press, Redlands, CA (превод у припреми).

Dabović, T. (2020). Geodesign Meets its Institutional Design in the Cybernetic Loop. In: Journal of Digital Landscape Architecture, 5-2020, pp. xxx-xxx. Berlin: Wichmann Verlag, doi:10.14627/537690xxx.

Ballal, H. (2015). Collaborative planning with digital design synthesis. Doctoral thesis, UCL (University

College London).

Apple Education. 2011. Challenge Based Learning: A Classroom Guide. (Online). http://ali.apple.com/cbl/global/files/CBL_Paper.pdf

Johnson, L., & Brown, S. (2011). Challenge based learning: The report from the implementation project (pp. 1-36). The New Media Consortium.

Carmona, M. (2016). Design governance: theorizing an urban design sub-field. Journal of urban Design, 21(6), 705-730.

Bassett, E., & Shandas, V. (2010). Innovation and climate action planning: Perspectives from municipal plans. Journal of the American planning association, 76(4), 435-450.

http://discovery.ucl.ac.uk/1471177/1/HB-Thesis-Master.pdf; https://www.geodesignhub.com/; https://www.igc-geodesign.org/; https://openmaps.eu/rastermap; https://www.google.com/maps/preview; https://www.urbanobservatory.org/; https://data.un.org/; https://data.gov.rs/sr/; https://geosrbija.rs/

Софтвер за креирање видео презентација https://www.openshot.org/; https://www.lwks.com/; http://www.videosoftdev.com/free-video-editor

Важећа легислатива којом се уређује област просторног планирања и други извори неопходни за израду конкретног планског задатка.