Пратите нас

Image Alt

Социологија туризма (TT12O1)

  /  Социологија туризма (TT12O1)

Социологија туризма (TT12O1)

  • Врста и ниво студија: Основне академске студије
  • Наставник
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 4
  • Семестар: 2
  • Број часова: 2+0

Циљ предмета

Увођење студената у академске студије туризма са социолошког становишта. Образлагање чињенице да се друштво и туризам налазе у односу реципроцитета – друштво утиче на туризам, исто као што се налази под утицајем туристичких процеса и појава, тако да се спроводи анализирање туризма као комплекног социјалног феномена. Повезивање главних карактеристика ссавременог друштва и савременог туризма, и интерпретирање туризма као мултидимензионе појаве, која никако није активност везана само за забаву. Истраживање како су дистинктивни контексти, као што је класа, род, старост, квалитет живота, тип насеља, сиромаштво, хабитус, навике, друштвени живот, култура, модернизација, глобализација, патолошке појаве и болести зависности повезани са одређеним појавама у туризму, како је постмодерна-иронична туристичка пракса део модерног феномена. Предавања нуде основну структуру основног знања.

Исход предмета

Компетенције које курс развити: као резултат похађања овог предмета, студент би требало да буде у стању да примени темељна теоријска сазнања на специфичан туристички систем, да анализира и примени емпиријска истраживања социјалног феномена у туризму, да покаже критичку свест у анализи туризма, испита различите врсте туризма и повеже их са друштвеним и културним контекстима

Садржај предмета

Теоријска настава

  1. Основни опште-социолошки појмови у туризму
  2. Савремене друштвене теорије туризма.
  3. Туризам као друштвена појава и као друштвена чињеница
  4. Социолошке структурне промене у модерном туризму; Туризам и социјални развој; Друштвене неједнакости и туризам;
  5. Масовно друштво и туризам.
  6. Друштвена слојевитост и стил живота. Доколичарска класа
  7. Основне методе у социолошком проучавању туристичких кретања; индикатори у социологији туризма
  8. Постмодерно друштво и туризам. Друштво спектакла
  9. Култура; Културне потребе. Хабитус. Кич и шунд;
  10. Рад; туризам као чинилац производње
  11. Слободно време; доколица; досада
  12. Патолошке појаве и туризам. Болести зависности и туризам. Туристификација
  13. Родност и туризам. Туризам отвара врата женама
  14. Спорт и туризам
  15. Личност; Нарцизам и туризам

Практична настава

Литература

Основна:

Ljubica M. Rajković (2010): Sociologija turizma, Univerzitet u Beogradu, Geografski fakultet, Beograd.

Miletić- Stepanović Vesna 2019 Sociologija turizma, skripta za studente Geografskog fakulteta

Допунска:

Šuran, Fulvio (2016) Slobodno vrijeme, putovanje i turizam: sociološki pristup, Happy, Bujo-Buie