Пратите нас

Image Alt

Руски језик 2 (TT42I3)

  /  Руски језик 2 (TT42I3)

Руски језик 2 (TT42I3)

  • Врста и ниво студија: Основне академске студије
  • Статус предмета: Изборни
  • Број ЕСПБ: 4
  • Семестар: 8
  • Број часова: 3+0

Циљ предмета

• Овладавање комуникативним вештинама и развијање способности и метода учења страног језика;
• Усвајање знања из страног језика која ће студнет омогућити да се у усменој и писаној комуникацији компетентно и самосвесно споразумева са људима из других земаља, усвоји норме вербалне и невербалне комуникације у складу са специфичностима језика који учи, као и да настави, у оквиру формалног образовања и самостално, учење другог и/или трећег страног језика.
• Оспособљавање ученика/ученице да упозна језик струке у оноликој мери која му/јој омогућава да користи страни језик у писаном и усменом облику ради вођења пословне комуникације, праћења новина у струци.

Исход предмета

Студент ће бити у стању да:
• разуме и реагује на одговарајући начин на фразе и реченице настале у спонтаној интеракцији;
• напише повезане реченице о неким свакодневним аспектима из свог окружења;
• напише веома кратке формалне и неформалне текстове (до 80 речи) користећи стандардне и конвенционалне формуле писаног изражавања (писмо, обавештење, порука) напише кратке и једноставне белешке у вези са тренутним потребама и плановима
• разуме краће текстове које чује или прочита;
• разуме обавештења и упозорења на јавним местима;
• разуме кратка и једноставна упутства и савете о начину понашања:
• поред информација о себи и свом окружењу описује у неколико реченица познату радњу, место, доживљај или ситуацију у садашњости, прошлости и будућности, користећи познате језичке (лексику и морфосинтаксичке структуре) и нејезичке (мимика, гестика, прозодија) елементе;
• саопштава и интерпретира у неколико реченица садржај писаних, илустрованих и усмених текстова на теме предвиђене наставним програмом, користећи познате језичке елементе (лексику и морфосинтаксичке структуре);
• ступа у кратке разговоре.

Садржај предмета

Теоријска настава

  • Лексика и граматика превдиђена нивом А1:
  • Руска азбука.
  • Основе руске ортографије.
  • Основне ортоепске норме руског језика.
  • Интонационе конструкције (ИК1; ИК2; ИК3; ИК4)
  • Категроја рода именица.

Основна значења падежа (нпр. Нина смотрит телевизор. Это Андрей. Вот книга. Андрей, иди сюда! Брат — врач. Завтра экзамены, В городе есть театр. У меня есть книга. Меня зовут Лена.Нина смотрит телевизор. Это Андрей. Вот книга. Андрей, иди сюда! Брат — врач. Завтра экзамены, В городе есть театр. У меня есть книга. Меня зовут Лена.Вечером я звоню отцу. Это мой друг. Ему двадцать лет).

Личне, присвојне , одричне, релативне и показне заменице;

Дуг облик придева и само неки од кратких облика придева (нпр. должен).Прост компаратив и суперлатив.

  • Глагол (инфинитив, садашње, прошло и будуће време, свршени и несвршени вид, императив, глаголи кретања)
  • Основни и редни бројеви.
  • Прилози. Компарација прилога.
  • Везници
  • Предлози
  • Основни синтаксички модели (проста и сложена реченица)

Практична настава

  • Представљање себе и других
  • Поздрављање (састајање, растанак; формално, неформално, специфично по регионима) Идентификација и именовање особа, објеката, боја, бројева итд.)
  • Давање једноставних упутстава и команди
  • Изражавање молби и захвалности
  • Изражавање извињења
  • Изражавање потврде и негирање
  • Изражавање допадања и недопадања
  • Изражавање физичких сензација и потреба
  • Исказивање просторних и временских односа
  • Давање и тражење информација и обавештења
  • Описивање и упоређивање лица и предмета
  • Изрицање забране и реаговање на забрану
  • Изражавање припадања и поседовања
  • Скретање пажње
  • Тражење мишљења и изражавање слагања и неслагања
  • Тражење и давање дозволе
  • Исказивање честитки
  • Исказивање препоруке

Литература

Эсмантова Татьяна Л., Русский язык. 5 элементов. Уровень А1 (элементарный). Учебник (+ МР3) . Ыанкт-Перетрбург: Златоуст, 2008.

Radmilo Marojević, Gramatika ruskog jezika, Radmilo Marojević, Gramatika ruskog jezika, 2006.