Пратите нас

Image Alt

Пословање туристичких агенција (TT31O1)

  /  Пословање туристичких агенција (TT31O1)

Пословање туристичких агенција (TT31O1)

  • Врста и ниво студија: Основне академске студије
  • Наставник
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 5
  • Семестар: 5
  • Број часова: 2+2

Циљ предмета

Циљ је савладавање основних појмова, инструмената пословања и пословних операција туроператора и туристичких агенција посредника. У оквиру овог предмета студенти треба да стекну неопходна знања у домену формирања, промоције, продаје и извођења туристичког аранжмана, као специфичног производа туроператора. Предмет проучавања је заокружен анализом специфичности у обављању пословних операција у туристичким агенцијама, анализом досадашњих тенденција у пословању ових предузећа на туристичком тржишту, као и анализом нових конкурентских стратегија и прилагођавања будућим променама, са посебним акцентом на интернет туристичке агенције, одговорност организатора путовања и заштиту потрошача.

Исход предмета

Савладање основних теоретских знања из домена пословања туристичких агенција, као и стицање практичних знања и вештина које ће омогућити непосредно укључивање у радни процес у туристичким агенцијама.

Садржај предмета

Теоријска настава

Основне карактеристике настанка и развоја туристичких агенција у свету и у Србији. Функције туристичких агенција. Услови за обављање делатности туристичке агенције. Правни статус туристичких агенција у Србији. Место агенција у систему туристичког привређивања. Врсте туристичких агенција, са акцентом на интернет туристичке агенције и специјализоване туроператоре. Улога туристичких агенција на туристичком тржишту. Основне карактеристике и садржај услужног програма туристичких агенција и организатора путовања. Радни процес и људски ресурси у туристичким агенцијама. Професија туристичких водича, туристичких пратилаца и представника на туристичкој дестинацији. Посредничке пословне операције. Туристички аранжман као специфичан производ туристиче агенције. Процес креирања туристичког аранжмана. Одређивање продајне цене туристичког аранжмана. Утврђивање општих и посебних услова туристичког аранжмана. Пласман аранжмана. Извођење туристичког аранжмана. Правно регулисање односа између туристичких агенција и туриста. Одговорност организатора путовања и заштита потрошача. Промене на туристичком тржишту и савремене тендениције у пословању туристичких агенција.

Практична настава

Формирање туристичких аранжмана. Калкулација туристичких аранжмана. Упознавање са пословним инструментима у агенцијској делатности. Анализа студија случаја. Презентација семинарских радова. Посета и практичан рад у туристичкима агенцијама.

Литература

Основна:

Павлуковић, В. (2016). Пословање туристичких агенција (скрипта), ПМФ, Нови Сад.

Допунска:

USAID (2007). The business of inbound touroperators.

Закон о туризму, „Службени гласник РС”, бр. 17/2019