Пратите нас

Image Alt

Понашање потрошача у туризму (TT41O4)

  /  Понашање потрошача у туризму (TT41O4)

Понашање потрошача у туризму (TT41O4)

  • Врста и ниво студија: Основне академске студије
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 5
  • Семестар: 7
  • Број часова: 2+2

Циљ предмета

оспособљавање за анализу и предвиђање туристичке тражње, формирање модела процеса одлучивања, формирање ставова о факторима понашања потрошача на туристичком тржишту, формирање свести о заштити потрошача у туризму

Исход предмета

студенти треба да: објасне значај познавања понашања потрошача за туристичка кретања, класификују факторе понашања потрошача у туризму, анализирају одлучивање о одабиру туристичког производа, истраже понашање потрошача на конкретном примеру, изложе узрочно-последичне везе понашања потрошача пре и после путовања

Садржај предмета

Теоријска настава

1.Дефиниција и значај проучавања понашања потрошача у туризму 2. Истраживање понашања потрошача у туризму 3. Предвиђање туристичке тражње 4. Сегментација туристичког тржишта 5. Туристичка мотивација 6. Географски и демографски фактори понашања потрошача 7. Социо-културни и економски фактори понашања потрошача 8. Лични фактори понашања потрошача 9. Процес одлучивања о одабиру туристичког производа 10. Хијерархијски модели процеса одлучивања 11. Нехијерархијски модели процеса одлучивања 12. Улога дестинацијског имиџа у процесу доношења одлуке 13. Перципирана ограничења и ризици као фактор понашања потрошача 14. Заштита потрошача у туризму 15. Понашање потрошача након путовања

 

Практична настава

конципирање, планирање, спровођење и презентација истраживања потрошача у туризму на примеру конкретног сегмента, дестинације или туристичке услуге, што подразумева анализу литературе, теренско истраживање и обраду прикупљених података

Литература

Основна:

Đeri, L. L. (2013). Ponašanje i zaštita potrošača na turističkom tržištu. Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo.

Pričard, A., Morgan, N. & Prajd, R. (2015). Destinacija kao brend. Beograd: Clio.

Допунска:

Swarbrooke, J. & Horner, S. (2016). Consumer Behaviour in Tourism. Abingdon-on-Thames, UK: Routledge.

Cohen, S. A., Prayag, G. & Moital, M. (2014). Consumer Behaviour in Tourism: Concepts, influences and opportunities. Current Issues in Tourism, 17(10), 872–909, DOI: 10.1080/13683500.2013.850064