Пратите нас

Image Alt

Педагошка пракса (GG22O5)

  /  Педагошка пракса (GG22O5)

Педагошка пракса (GG22O5)

  • Врста и ниво студија: Основне академске студије
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 3
  • Семестар: 4
  • Број часова: 0+0

Циљ предмета

Оспособљавање студената будућих наставника да кроз искуствено учење разумеју и критички преиспитују функционисање школе и комплексне улоге наставника у школи. Оспосбљавање студената као рефлексивних практичара кроз истраживање и критичко промишљање сопствене праксе у школском контексту. Стављање студента у улогу истраживача и креатора своје педагошке праксе са циљем професионалног развоја и целоживотног учења. Израда портфолија као начина праћења и вредновања рада студената и развијање вештине студентске самоевалуације.

Исход предмета

После педагошке праксе студенти су способни за самосталну и креативну примену стечених педагошко-дидактичких знања, вештина и способности у школској пракси; Разумеју и критички промишљају о комплексним улогама наставника у школи као и о надлежностима и улогама свих актера рада школе; Способни су за за рефлексију своје и туђе праксе; Знају, разумеју и примењују теоријска знања у решавању образовно-васпитних проблема у школи; Исказују креативност у креирању практичних решења за различите наставне ситуације; Критички и самокритички анализирају своју и праксу наставника кроз решавање пројектних задатака; Разумеју значај вођења педагошке документације и упознати су са документима релевантним за рад школе; Кроз израду портфолија оспособљени су евалуацију рада наставника и самоевалуацију у циљу развијања професионалним компетенција и подстицања професионалног развоја; Поседују позитивне ставове о наставничкој професији.

Садржај предмета

Значај и улога педагошке праксе у иницијалном образовању наставника географије;  Теоријско-концептуална полазишта педагошке праксе; Циљеви и исходи педагошке праксе; Зашто и Како  студентски портфолио; Портфолио (циљ, садржај, активности студената, задаци и захтеви, начин вредновања, прилози, критичка рефлексија сопственог рада);  SWOT анализа; Функција и значај аналитичко-истраживачког рада у школској пракси; Место и улога „малих“ истраживачких пројеката у школи; Могућности примене различитих истраживачких техника и инструмената у истраживачким активностима у школи; Практична настава: Рад на пројектним задацима у самој школи – специфичност и активности школе, анализа и креирање подстицајног амбијента за учење, упознавање са школском докунентацијом и процедурама, улоге наставника, наставник као одељењски старешина, посматрање и анализа часа, интервју са наставником; Израда инструмента  – скале процене и примена у решавању изабраног проблема; Сарадња са родитељима  (анализа савремених облика рада); Сценарио за родитељски састанак; Упознавање са портфолиом наставника и његовом функцијом; Анализа и вредновање задатака.

Литература

Анђелковић, С. (2020). Студентски портфолио – практикум за истраживање васпитно образовне праксе у школи. Београд: Географски факултет, Универзитет у Београду

Допунска литература

Kundačina, M., Banđur, V. (2004) Akciono istraživanje u školi – nastavnici kao istraživači. Užice: Učiteljski fakultet