Пратите нас

Image Alt

Методика наставе географије 2 (GG42O3)

  /  Методика наставе географије 2 (GG42O3)

Методика наставе географије 2 (GG42O3)

  • Врста и ниво студија: Основне академске студије
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 6
  • Семестар: 8
  • Број часова: 3+2

Циљ предмета

Оспособљавање студената за планирање, реализацију и вредновање процеса поучавања и учења применом различитих наставних стратегија, за самовредновање праксе, као и за равој свести о неопходности професионалног усавршавања током целоживотног учења.

Исход предмета

Након завршеног курса студент ће моћи да:
• планира стратегије поучавања и учења у зависности од дефинисаних стандарда постигнућа, програмских циљева и исхода, специфичности садржаја, локалних образовних потенцијала и услова рада у школи;
• ефикасно примењује у пракси стратегије: учења путем открића, решавања проблема, кооперативног учења, доживљавања и изражавања, вежбања и стварања;
• прилагођава стратегије поучавања и учења индивидуалним и узрасним карактеристикама ученика, њиховим предзнањима, интересовањима, способностима и стиловима учења и пружа подршку ученицима да развију сопствене стратегије учења;
• успоставља вертикалну и хроизонталну кореалцију градива и повезује изучавано са ваншкослким и животним искуствима и сазнањима ученика;
• дијагностикује напредовање ученика у домену знања, вештина, способности и ставова с циљем планирања наставних стратегија које ће омогућити достизање максималних когнитивних капацитета ученика;
• развија код ученика: научни поглед на свет, критичко мишљење, аргументовано изношење ставова, способност парламентарне дискусије, креативност и иницијативу у различитим активностима.

Садржај предмета

Теоријска настава

Брофијеви принципи делотворне наставе

Настава усмерена на деловање

Учење путем открића

Проблемска настава географије

Едукативне радионице у настави географије

Драматизација географских садржаја у настави.

Дебата у настави географије

Амбијентална настава географије,

Интерактивна настава географије,

Стратегије проналажење сличности и разлика путем упоређивања, класификовања, стварања метафора и аналогија.

Стратегије резимирања и бележења

Стратегије нелингвистичког приказа информација.

Стратегије постављања циљева учења и пружања повратних информација

Стратегије постављања и проверавања хипотеза

Стратегије постављања питања и вежвбања.

Практична настава

Планирање наставних стратегија сходно циљевима и исходима, стандардима постигнућа, специфичностима садржаја, условима рада, локалним образовним потенцијалима, индивидуалним карактеристикама ученика.

Стратегије учења и поучавања у циљу мисаоне и практичне активизације ученика.

Наставне стратегије и нови видови комуникације у наставном процесу

Положај и улога ученика у активној настави географије

Структуирање часа по принципима интердисциплинарне наставе

Решавање проблемских ситуација у настави географије

Наставне стратегије који користе локалне образовне потенцијале

Пројекатска настава географије и истраживачки рад ученика

Добри примери примене едукативних радионица у настави географије

Употреба мултимедија, ИКТ.а, електронских уџбеника и дигиталне учионице у настави географије.

Анализе часа према стандардима и критеријумима за праћење и вредновања изведене наставе

Праћење и вредновање постихућа ученика у домену знања, способности и вештина.

Унапређивање наставне праксе на основу резултата самоевалуације и екстерне евалуације.

Припремање за школску праксу и принципи израде портфолија за самоевалуацију и евалуацију часа.

Литература

Живковић, Љ., Јовановић, С., Рудић, В. (2015). Методика наставе географије. Београд: Српско географско друштво.

Допунска литература

Royeders, Ј. (2003): Интерактивна настава, динамика ефикаснoг учења. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета;  Jensen, E. (2003). Super nastava: nastavne strategije za kvalitetnu školu i uspešno učenje. Zagreb: Educa.; Marzano, R. J., Pickering, D. J., Pollock, D. J. (2006). Nastavne strategije: kako primeniti devet najuspešnijih nastavnih strategija. Zagreb: Educa. ; Dryden, G.,  Vos, J. (2004). Revolucija u učenju. Beograd: Timgraf; Meyer, H. (2002). Didaktika, Educa, Zagreb.; Matijević, M., Radovanović, D.(2011.): Nastava usmjerena na učenika, Školske novine Zagreb; Бекер (2005): Мотивација, педагошко друштво Србије, Београд.