Пратите нас

Image Alt

Маркетинг у туризму (TT41O1)

  /  Маркетинг у туризму (TT41O1)

Маркетинг у туризму (TT41O1)

  • Врста и ниво студија: Основне академске студије
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 5
  • Семестар: 7
  • Број часова: 2+2

Циљ предмета

Стицање знања студената из области основа маркетинга, као и примењеног маркетинга у туризму и угоститељству. Проучавањем овог предмета тежи се да студенти систематизују знања са становишта различитих димензија маркетинга: маркетинг као научна дисциплина (научна димензија), маркетинг као савремена бизнис оријентација (пословно¬-управљачка димензија), маркетинг и привреда (економско-привредна димензија), маркетинг и друштво (друштвено-морална димензија).

Исход предмета

Студенти треба да овладају теоријским и практичним знањима из области маркетинга у туризму. Акценат је стављен на решавање конкретних проблема са којима се суочавају туристи у систему потрошње, као и предузећа у вези свог тржишног наступа, промоције и продаје производа.

Садржај предмета

Теоријска настава

У оквиру изучавања овог предмета посебно се наглашавају: појам и карактеристике туристичког тржишта, примена маркетинг концепције у туризму, маркетинг информациони систем у туризму, инструменти маркетинг микса у туризму, маркетинг стратегије, маркетинг планирање, маркетинг контрола, посебни аспекти примене маркетинга у туризму, зелени маркетинг у туризму, улога маркетинга у развоју туризма Србије. Изучавање проблематике на овом предмету полази од тога да се маркетинг у туризму може посматрати као: пословна концепција, пословна функција, управљачки процес, економски процес и друштвени процес.

 

Практична настава

На примерима решавање проблема везаних за доношење маркетинг одлука у правцу стварања новог туристичког производа и иновирања постојећег, одређивања оптималних канала продаје, спровођења политике промоције и пропаганде, доношења одлука политиком цена, избора сегмената и тржишних ниша студенти ће стећи потребне вештине за самосталан рад.

Литература

Основна:

  1. Ћурчић, Н. (2018): Маркетинг у туризму, неауторизована скрипта, Географски факултет, Београд
  2. Стефановић, В. (2010): Маркетинг у туризму, Географски факултет Универзитета у Београду

Допунска:

Kotler, P., Bowen, J., Makens, J. (2011): Marketing u ugostiteljstvu, hotelijerstvu i turizmu, Mate, Zagrebačka škola ekonomije, Zagreb