Пратите нас

Image Alt

Каријерно вођење и развој – контекст организације

  /  Каријерно вођење и развој – контекст организације

Каријерно вођење и развој – контекст организације

  • Врста и ниво студија: Мастер академске студије
  • Статус предмета: Изборни
  • Број ЕСПБ: 7
  • Семестар: 2
  • Број часова: 3+0

Циљ предмета

Стицање знања о основним теоријским поставкама каријерног вођења и саветовања запослених, са нагласком на улогу савремених организација у каријерном вођењу запослених, као и развијање вештина коришћења одабраних програмских пакета, метода и техника из области каријерног вођења и саветовања у радним организацијама.

Исход предмета

По завршетку курса Каријерно вођење и развој – контекст организације, студенти ће да:
-Познају теорије каријерног развоја релевантне за каријерно вођење запослених;
-Познају карактеристике савременог света рада и њихове импликације на каријерно вођење;
-Разумеју специфичности каријерног вођења у организацијама;
-Разумеју концепт савремено схваћених каријера и улогу организација у њиховом управљању;
-Познају систем каријерног вођења и саветовања запослених у нашој земљи, као и оквире праксе каријерног вођења и развоја запослених на европском и светском нивоу;
-Примењују различите методе и технике за дизајнирање појединих активности каријерног вођења;
-Увиђају значај стицања вештина управљања каријером и за сопствени каријерни развој.

Садржај предмета

Теоријска настава:

Теоријско-концептуални и појмовни оквир каријерног вођења и саветовања запослених; Концепт и карактеристике савременог света рада као контекст остваривања каријерног вођења запослених; Концепт управљања каријером, вештина управљања каријером и модерних каријера; Национални и међународни оквири праксе каријерног вођења и саветовања запослених; Концепт управљања каријером унутар организација; Специфичности потреба различитих група запослених за каријерним вођењем с посебним нагласком на транзиционе периоде каријере запослених.

Литература

Обавезна литература:

  1. Amundson, N., Haris-Boulzbi, Dž. & Najls, S. (2010). Оsnovni elementi karijernog savetovanja. Beograd: Beogradska otvorena škola.
  2. Mихајловић, Д. (2014). Kаријерно вођење и саветовање одраслих у Србији – Од проблема до могућности, у: Бранислава Кнежић, Александра Пејатовић, Зорица Милошевић (ур). Moдели процењивања и стратегије унапређивања квалитета образовања одраслих у Србији, Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду, стр. 125-140.
  3. Пејатовић, А, Михајловић, Д. (2019). Oбразовање у процесу каријерног вођења као одговор на потребе младих одраслих. Андрагошке студије 1, 9-32.
  4. Mihajlović, D., Pejatović, A. & Kecap, E. (2020). Concept of Dynamic Careers from Students’ Perspectives – I Will Try It by Myself, but Don’t Leave Me Alone. In A. Bulajić, T. Nikolić & C. C. Vieira (Eds.), Navigating through Contemporary World with Adult Education Research and Practice (pp. 433-448). Belgrade: Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy; ESREA; Serbia: AES.
  5. Pejatović, A. i Orlović Lovren, V. (2014). Zaposlenost i obrazovanje posle pedesete. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Društvo andragoga Srbije.
  6. Van Esbroeck, R. (2008). Career Guidance in a Global World. In J. A. Athanasou & R. Van Esbroeck (Eds.), International Handbook of Career Guidance (pp. 23-44). Belgium and Australia: Springer.
  7. Verbruggen, M., Dries, N. & van Vianen, A. (2013). The counseling needs of employed adults: Implication for career counseling. Psychology of Career Counseling: New Challenges for a New Era. 101-116.
  8. Zunker, V. (2012). Career Counseling: A Holistic Approach. 8th Boston: Brooks/Cole. (одабрана поглавља)
  9. Mатеријал са часова

Шира литература:

  1. Arnold, J, and all, (2005), Careers and Career Management, in “Work Psychology”, Essex: Persons Education Limited, p. 516-569
  2. Boffo, V. & Gioli, G. (2016). The Youth Transition from Higher Education to the Workplace. In S. Sava, Petr Novotny (Eds.), Researches in Adult Learning and Еducation: The European Dimension (pp. 55-70). Firenze: Firenze University Press.
  3. Chudzikowski, K., Demel, B., Mayrhofer, W., Briscoe, J. P., Unite, J., Bogićević Milikić, B., Hall, D. T., Las Heras, M., Shen, Y. & Zikic J. (2009). Career transition and their cause: A country-comparative perspective. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 82(4), 825-849.
  4. OECD, (2004), Career Guidance, A Handbook for Policy Makers.
  5. CEDEFOP, (2009), Professionalizing Career Guidance – Practitioner Competences and Qualification Routes in Europe. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities