Пратите нас

Image Alt

Етнолошке основе туризма (TT12I2)

  /  Етнолошке основе туризма (TT12I2)

Етнолошке основе туризма (TT12I2)

Циљ предмета

развијање критичког мишљења о улози етнографских вредности у туристичкој понуди, формирање ставова према очувању националног идентитета, традиције и нематеријалне баштине, оспособљавање за осмишљавање етно-туристичке понуде

Исход предмета

студенти треба да: дефинишу етно туризам и његове карактеристике, класификују етнографске туристичке вредности, успоставе корелацију етно туризма са осталим облицима туризма, анализирају значај акултурације за туристичка кретања, аргументују мишљења о утицају етнографских туристичких мотива на понуду и потражњу, креирају етно-туристичку понуду одређеног простора

Садржај предмета

Теоријска настава

1.Етно туризам – дефинисање и одлике 2. Етнографске туристичке вредности 3. Туризам, етнологија и антропологија 4. Повезаност етно туризма са другим облицима туризма 5. Акултурација у односу туриста – домаћин 6. Мултикултуралност и туризам 7. Духовна култура и туризам 8. Народна архитектура и туризам 9. Етно села, етно паркови и сродни појмови 10. Фолклорно наслеђе и туризам 11. Етно-наслеђе појединих народа у функцији туризма 12. Етно-наслеђе и туризам – национални аспекти 13. Етнографске манифестације и туризам 14. Понуда и потражња етнографских вредности на туристичком тржишту 15. Светска искуства у етно туризму.

 

Практична настава

анализa етнолошких туристичких вредности различитих делова наше земље и њихов утицај на туристичку понуду, интервју (анкета) са неким стејкхолдером или учесником у етнотуризму

Литература

Основна:

Павловић, С. (2010). Етнолошке основе туризма. Географски факултет Универзитета у Београду

Допунска:

Баузингер, Х. (2002). Етнологија. Београд: Библиотека XX век.

Фабијети, У., Малигети, Р., Матера, В. (2002). Увод у антропологију – од локалног до глобалног. Београд: Clio.

Andrews, H., Takamitsu, J., Dixon, L. (2018). Tourism Ethnographies: Ethics, Methods, Application and Reflexivity. London: Routledge.