Пратите нас

Image Alt

Етика у туризму (MTU1I2)

  /  Етика у туризму (MTU1I2)

Етика у туризму (MTU1I2)

  • Врста и ниво студија: Мастер академске студије
  • Наставник
  • Статус предмета: Изборни
  • Број ЕСПБ: 7
  • Семестар: 1
  • Број часова: 3+0

Циљ предмета

Расправљање о основним везама које постоје између етичких проблема у друштву и туризму, сa социолошког становишта. Објашњавање идеје етике која је схваћена као способност критичког размишњаља о моралним вредностима, и усмеравaње акције у правцу тих вредности, као што су хуманост, солидарност, правда, слобода. Повезивање главних принципа модерне етике и савременог туризма и грађење новог значења ове повезаности, у циљу интерпретације туристичких појава и феномена у светлу моралних принципа. Стицање специфичних сазнања и чињеница етичких кодекса, који повратно утичу на промене квалитета живота; егоизам и алтруизам; криза морала:“морална падина“ и „морални вакуум“.

Исход предмета

Компетенције које ће курс развити: као резултат похађања овог предмета, студенти би требало да буду у стању да примене темељне етичке принципе на специфичан туристички систем, да анализирају и примене савремене моралне приннципе на различите културне контексте и туристичке понуде и дестинације. Подстаћи способност критичког размишљања, ради њиховог оспособљавања за стваралаштво, креативност и социјалне иновације у туризму, као и развијање способности за евалуацију туристичких догађаја и примену моралних вредности као што су солидарност, правда, људска права и слободе у туризму. Коришћење концепата и просуђивање у новим ситуацијама. Оспособљеност за примену темељних етичких сазнања у специфичном туристичком систему: уочавање хуманог значаја модерног процеса и развоја науке и технике, са једне и цинизма пословне етике, са друге стране.

Садржај предмета

Теоријска настава

  1. Неолиберализам и туризам – корпоративни капитализам и етика. Флексибилна акумулација капитала и туризам
  2. Етика и туризам у друштвима периферије и полупериферије светског капитализма (Тајланд Бангладеш,  Бурма, Латинска Америка, Непал
  3. Етички туризам. Eтички потрошачки концепт ; fairtrade turizam; Odgovoran turizam (rensponsible tourism)
  4. Морал као друштвена појава, друштвена свест, обичаји, навике, норме, диспозиција, хабитус. Етика путовања – обичаји и бон тон.
  5. Туризмолог као критички мислилац. Критичко мишљење. Социолошка имагинација
  6. Нормативна етика, туристички простор и стандарди исправности; Доступност туристичких објеката лицима са посебним потребама (дански систем сертификовања објеката; норвешки систем означавања; Велика британија – национална шема доступности; Француска – (Agence Nationale pout les Chèques-Vacances, Шпанија – IMERSO, ONCE.
  7. Пословна етика и коминицирање у туризму.
  8. Морал и наше време. Учење о добр и злу. Стваралаштво, солидарност, правда, слобода, отуђење таштина, похлепа.
  9. Социјални туризам – туризам за све
  10. Људска права; права локалне заједнице; право на разоноду и одмор
  11. Глобални етички кодекс за туризам
  12. Еколошка етика у туризму; Етика ловног туризма.
  13. Патолошке појаве и туризам. Болести зависности и туризам. Туристификација. Градови греха
  14. Мизогинија и туризам
  15. Процена утицаја туризма на социјални развој

Практична настава

Литература

Основна:

Милетић-Степановић Весна 2020 – Етика у туризму, скрипта за студенте Географског факултета

Ričard T. D. Džordž (2003): Poslovna etika, „Filip Višnjić“, Beograd

Допунска:

Nikolaj Hartman (2003): Etika, Nacionalna i sveučilišna knjižnica, Zagreb.

Jovan Babić (2010): Uvod u poslovnu etiku, Plato, Beograd.

J. Džozef (2010): Ekološka etika, Službeni glasnik, Beograd.