Економика туризма (TT22O1)
- Врста и ниво студија: Основне академске студије
- Наставник
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 5
- Семестар: 4
- Број часова: 2+2
Циљ предмета
Схватање основних категорија економике туризма и међузависности утицаја туризма на привредни, регионални и укупан развој.
Исход предмета
По завршетку курса студент ће бити у стању да:
• разуме основне појмове економике туризма;
• разуме специфичности туризма као привредне делатности;
• разуме разноврсности утицаја туризма на регионални и укупан развој;
• анализира ефекте развоја туризма у Србији.
Садржај предмета
1.Појам и садржај економике туризма;
2. Специфичности туризма као привредне делатности;
3-4. Економске користи оријентације на туризам (допринос БДП-у, измена економске структуре, прилив девиза, повећање запослености, балансирани регионални развој, развој предузетништва);
5-6. Економске мане оријентације на туризам (превелика зависност од туризма, цурење капитала „leakages“, сезонски карактер, негативни утицај на животну средину, раст цена);
7. Систем националних рачуна и Туристички Сателитски Рачуни;
8. Мултипликативни ефекти туризма (директни, индиректни и индуковани ефекти);
9. Економски ефекти ино-туризма као невидљивог извоза и увоза (регионални и национални аспект);
10. Економски ефекти страних директних инвестиција у туризму;
11. Економски ефекти оријентације на туризам у развијеним земљама;
12. Економски ефекти оријентације на туризам у земљама у развоју;
13. Стратешки циљеви политике развоја туризма у Србији;
14-15. Туризам и одрживи развој.
Литература
Основна:
Унковић, С. и Зечевић, Б. 2016. Економика туризма. Београд: Центар за издавачку делатност Економског факултета у Београду.
Допунска:
Matias, А., Nijkamp, P., Sarmento, M. 2009. Advances in Tourism Economics. Springer.
Richard Sharpley. 2009. Tourism Development and the Environment: Beyond Sustainability? (Poglavlje 3) London: Earthscan
Vlada Republike Srbije – Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija. 2016. Strategija razvoja turizma 2016-2025.