Школска пракса (MGG2O1)
- Врста и ниво студија: Мастер академске студије
- Наставник
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 6
- Семестар: 2
- Број часова: 6
Циљ предмета
Развти код студента: спремност да анализира, процењује, мења и усавршава праксу, на основу показатеља добијених самовредновањем и екстерним вредновањем; знање за израду професиналног портфолија на основу анализе изведене наставе; знање и способности за истраживање наставне праксе; свест о значају целоживотног учења, континуираног професионалног усавршавања, иновирања и унапређивања свог рада.
Исход предмета
Након завршеног курса студент ће моћи да:
– дефинише циљеве и исходе часа и сходно томе планира методе, обиле рада наставна средства, садржај и активности ученика.
– израђује припрему за извођење наставног часа из географије;
– самостално реализује часове различитог типа;
– израђује портфолијо изведене наставе узимајући у обзир стандарде дефинисане у обавезујућим документима, самоевалуацију, опсервацију спољашње евалуације, као и специфичности услова рада и индивидуалних карактеристика ученика;.
– утврђује успешност изведене наставе на основу анализе портфолија.
– разуме значај праћења и вредновања праксе.
– самостално и у сарадњи са другима планира и спроводи истраживања сопствене праксе с циљем усавршавања начина рада.
Садржај предмета
Практична настава
Посматрање и анализа 10 огледних часова наставника ментора на основу обрасца за посматрање и вредновање школског часа (област квалитета Настава и учење) и израда портфолија.
Писање припреме за наставни час.
Анализа писане припреме часа.
Самостално извођење часова различитог типа.
Примена различитих наставних метода, облика рада, наставних средстава и ИКТ-а.
Анализа резултата добијених спољашњом евалуцијом изведених часова.
Истраживање сопствене праксе и израда свот анализе.
Литература
Живковић, Љ., (2018). Школска пракса. Београд: Српско географско друштво. Живковић, Љ., Јовановић, С., Рудић, В. (2015). Методика наставе географије. Београд: Српско географско друштво; Romelić, Ј., Ivanović Bibić, LJ. (2015). Metodika nastave geografije. Novi Sad: Prirodno-matematički fakultet, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo; Наставни планови и програми географије за основну и средњу школу, и други прописи https://zuov.gov.rs/; Пешикан А., Јанков Р., Антић С. Шишовић Д., Муждека В., (2005): Како приближити деци природне науке кроз активно учење (збирка сценарија). Београд: Институт за психологију.