Пратите нас

Image Alt

Школска пракса 2 (GG42O4)

  /  Школска пракса 2 (GG42O4)

Школска пракса 2 (GG42O4)

Циљ предмета

Оспособљавање студената за планирање, реализују и вредновање процеса поучавања и учења применом различитих наставних стратегија.

Исход предмета

Након завршеног курса студент ће моћи да:
– изради портфолио часова наставника ментора на онову њихове анализе према стандардима и критеријумима за праћење и вредновања изведене наставе.
– анализира наставне планове и програме и педагошку документацију ради планирања и имплементације наставних стратегија на часу.
– пише припреме за часове у којима примењује одређене наставне стратегије.
– примењује различите стратегије учења и поучавања на часу сходно специфичностима садржаја, дефинисаним циљевима и исходима, индивисуалним и узрасним карактеристикама ученика, као и расположивости услова рада.
– идентификује предности и недостатке спроведених часа на основу анализе мисаоне и практичне активизације ученика, као и резултата спољашње евалуације с циљем унапређивања личних компетенција.

Садржај предмета

Практична настава

Портфолио изведених часова- израда према критеријумима за праћење и вредновања изведене наставе.

Принципи планирања стратегија поучавања и учења.

Припрема за наставни час конципираног на примени наставне стратегије.

Анализа писане припреме часа

Посматрање и анализа 10 огледних часова географије на основу обрасца за посматрање и вредновање школског часа  (област квалитета Настава и учење) које изводе наставници ментори.

Праћење и процењивање постигнућа и активности ученика на часу.

Самостално извођење часова уз примену различитих стратегија поучавања и учења.

Анализа резултата добијених спољашњом евалуцијом изведених часова.

Литература

Литература

Живковић, Љ., (2018). Школска пракса. Београд: Српско географско друштво. Живковић, Љ., Јовановић, С., Рудић, В. (2015). Методика наставе географије. Београд: Српско географско друштво;  Romelić, Ј., Ivanović Bibić, LJ. (2015). Metodika nastave geografije. Novi Sad: Prirodno-matematički fakultet, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo; Наставни планови и програми географије за основну и средњу школу, и други прописи https://zuov.gov.rs/; Пешикан А., Јанков Р., Антић С. Шишовић Д., Муждека В., (2005): Како приближити деци природне науке кроз активно учење (збирка сценарија). Београд: Институт за психологију.