Школска пракса 1 (GG32O5)
- Врста и ниво студија: Основне академске студије
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 3
- Семестар: 6
- Број часова: 0+0
Циљ предмета
Упознавање студената са садржајем релевентних школских докумената и њихово оспосбљавање за коришћење електронских дневника; критичку анализу реализованих часова сходно критеријумима за праћење и вредновања изведене наставе; планирање и припремање наставног часа; реализацију часова различитог типа, примену релевантних метода и облика рада, планирање даљег усавршавања праксе.
Исход предмета
Након завршеног курса студент ће моћи да:
– анализира и користи релевентна документа у вези са стандардима и компетенцијама наставника, правним, административним и организационим прописима, као и стандардима и критеријумима за интерно и екстерно праћење и вредновање изведене наставе;
– користи електронски дневник и реализује активности у вези са школском администрацијом;
– разуме и остварује опште и међупредметне компетенције;
– анализира наставне планове и програме и разуме циљеве, исходе и стандарде постигнућа, као и њихову повезаност са садржајем и организацијом наставног процеса;
– самостално дефинише исходе часа на основу општих исхода наставног предмета и функционално их повезује са садржајем и планиранима активностима поучавања и учења.
– креира припреме за час и у складу са њима организује наставни процес.
– реализује часова различитог типа;
– примењује различите методе, облике, рада и наставна средства током часа с циљем остваривања дефинисаних исхода и практичне и мисаоне активизације ученика.
– спроводи самоевалуацију часа схдоно критеријумима за праћење и вредновања изведене наставе.
– анализира резултате спољашњег вредновања с циљем отклањања постојећих недостатака и унапређивања праксе.
Садржај предмета
Практична настава
Упознавање са структуром наставних планова и програма географије у основној школи, гимназији и средње стручним школама.
Попуњавање електронских дневника и упознавање са школским прописима и административним обавезама.
Планирање наставног рада: годишње, месечно, тематско, интердисциплинарно.
Писање припреме за наставни час.
Анализа писане припреме часа
Посматрање и анализа 10 огледних часова географије на основу обрасца за посматрање и вредновање школског часа (област квалитета Настава и учење) које изводе наставници ментори.
Праћење и процењивање постигнућа и активности ученика на часу.
Самостално извођење часова различитог типа (обрада, утврђивање)
Примена различитих наставних метода, облика рада, наставних средстава и ИКТ-а.
Употреба задатака који проверавају различите нивое постигнућа и захтевају различите практичне и мисаоне активности учника.
Облици успешне комуникације на часу.
Анализа резултата добијених спољашњом евалуцијом изведених часова
Литература
Живковић, Љ., (2018). Школска пракса. Београд: Српско географско друштво; Живковић, Љ., Јовановић, С., Рудић, В. (2015). Методика наставе географије. Београд: Српско географско друштво; Romelić, Ј., Ivanović Bibić, LJ. (2015). Metodika nastave geografije. Novi Sad: Prirodno-matematički fakultet, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo; Наставни планови и програми географије за основну и средњу школу, и други прописи https://zuov.gov.rs/; Пешикан А., Јанков Р., Антић С. Шишовић Д., Муждека В., (2005): Како приближити деци природне науке кроз активно учење (збирка сценарија). Београд: Институт за психологију.