Увод у туризмологију
- Врста и ниво студија: Основне академске студије
- Наставник
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 8
- Семестар: 1
- Број часова: 3+2
Циљ предмета
Презентовање почетних знања о туризму као комплексном социо-културном, економском и просторном феномену; Утврђивање структуралних, функционалних и типолошких својстава туристичког феномена; Дефинисање просторних, социолошких и економских димензија у туризму; анализа значаја и одлика туристичког промета као најкомплексније категорије туристичког феномена;
Исход предмета
Оспособљавање студената да идентификују, систематизују и класификују елементе туристичких кретања, као и туристичке мотиве који су основни агенси таквих кретања; Развој стваралачког и критичног мишљења студената о функцијама, факторима и облицима туристичког промета, кроз сагледавање трансформације географског простора, узроковане туристичким кретањима; Усвајање битних знања за спровођење комплексног поступка туристичке валоризације;
Садржај предмета
Теоријска настава
1. Појам, дефиниције, структура и категорије туризма; 2. Оквир и методски принципи истраживања туризма; 3. Туристичке потребе; 4. Развој теоретске мисли у туризму 5. Елементи туристичких кретања и функције туризма; 6. Туристички мотиви; 7. Елементи и методе туристичке валоризације; 8. Фактори и облици туристичких кретања; 9. Фактори и облици туристичке потрошње; 10. Туризам као фактор развоја; 11. Туристичка оператива; 12. Кадрови и организација у туризму; 13. Туристичка ресурсна основа; 14. Угоститељство и саобраћај као материјална основа туризма; 15. Основе планирања туризма
Вежбе
Упознавање са релевантним научним публикацијaма из области туризма у Србији и другим државама; Извори података за потребе изучавања туризма; Сагледавање положаја туризмологије у систему посебних наука о туризму; Компаративна анализа природних и културних мотивских вредности на примерима домаћих и иностраних туристичких дестинација; Показатељи физичког и финансијског обима туристичког промета у познатим туристичким центрима Србије и Европе.
Литература
Основна: Д. Јовичић: Увод у туризмологију, Географски факултет, Београд, 2013.
Допунска: L. Lickorish, C. Jenking: Увод у туризам, EKOKON, Сплит, 2006 (Поглавље 4. Фактори утицаја на туристички промет и потражњу)