Туристичка политика (TT41O2)
- Врста и ниво студија: Основне академске студије
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 6
- Семестар: 7
- Број часова: 2+2
Циљ предмета
Циљ предмета је да се разјасни место и улога туристичке политике на локалном, регионалном, националном и глобалном новоу. Пружања знања о међуутицају туристичке политике и других секторских политика које доноси јавни сектор. Сагледавање значаја и особености доношења туристичке политике на макро и микро нивоу. Тумачење разлика између циљева и задатака политике коју доноси комерцијални сектор у туризму, у односу на циљеве и задатке политике коју креирају и имплементирају представници јавног сектора
Исход предмета
Стицање компетенција студената за правилно тумачење значаја и улоге туристичке политике као кључног сегмента унутар система туристичког планирања; Оспособљавање студената за доношење одлука о политици развоја туризма у предузећима или јавним установама. Овладавање вештинама и техникама за унапређење организованости туризма у јавном и приватном сектору.
Садржај предмета
Теоријска настава
1.Динамика, елементи и концепти туристичких дестинацја. 2. Туристичка политика: појам, значај и носиоци. 3. Циљеви и задаци организације туризма. 4. Структура организације туризма. 5. Националне, регионалне и локалне туристичке организације. 6. Место туристичке политике у општој националној економској политици. 7. Модели туристичке политике. 8. Надређени циљеви туристичке политике. 9. Појединачни циљеви туристичке политике. 10. Средства туристичке политике и критеријуми за избор најпогоднијих средстава. 11. Глобална, национална и регионална туристичка политика. 12. Специфичности планирања туризма на локалном нивоу. 13. Пословна и развојна политика предузећа у туризму. 14. Стратегија развоја туризма Србије до 2025 г.. 15. Изазови туристичке политике у наредном периоду
Практична настава
Анализа светских искустава у дефинисању туристичке политика одређених држава. Анализа најважнијих националних планских докумената развоја туризма у Србији. Специфичности планирања туризма и доношења политике на локалном нивоу. Модели за оцену конкуретности туристичких дестинација. Институционални, инкрементални и хибридни типови туристичке политике. Оцена интерних и екстерних фактора организације туризма.
Литература
Основна:
Јовичић Д. (2016). Менаџмент и политика туристичких дестинација. Универзитет у Београду – Географски факултет (Поглавље 1. Туристичка дестинација као кључни елемент у систему развоја туризма, Поглавље 4. Утицаји туризма на локалну заједницу, Поглавље 6. Пословна сарадња и дестинацијски менаџмент. Поглавље 7. Планирање и политика развоја туристичких дестинација. Поглавље 8. Стратегија развоја туризма Србије, Поглавље 9. Организација у туризму).
Допунска:
Ђуричин Д., Јаношевић С., Каличанин Ђ.: Менаџмент и стратегија, Универзитет у Београду – Економски факултет Београд, 2011.