Трендови у културном туризму
- Врста и ниво студија: Мастер академске студије
- Наставник
- Статус предмета: Изборни
- Број ЕСПБ: 7
- Семестар: 1
- Број часова: 3+0
Циљ предмета
Прогнозира се даљи раст културног туризма и диверзификације потражње. Пораст „осетљивости” туриста на питања која повезују путовања и локалну заједницу допринеће јачању „одговорности” у понуди производа културног туризма. Главни циљ овог предмета је објашњавање суштине, оцена могућности и формулисање принципа глобалне концепције за моделовање и трендове у културном туризму. Постизање тог циља се остварује кроз: анализу карактеристичних црта трендова у културном туризму, одређивање тржишних субјеката културног туризма, стратешку и пројектну документацију у области културног туризма.
Исход предмета
Стицање неопходних знања за анализирање економских, социјалних и културних користи од развоја културног туризма; изградња компетенција за оцену могућности развоја културног туризма у Србији, моделовање културног туризма у зависности од нивоа управљања и формулисање приоритетних праваца развоја културног туризма.
Садржај предмета
Теоријска настава
Глобални трендови, нови трендови и тренутни трендови у културном туризму. Трендови културног туризма у Европи. Тржи¬ште кул¬тур¬ног ту¬ри¬зма. Креативни и хоби туризам. Културне руте и пејзажи. Европска престоница културе као подршка развоју културног туризма. Аутентичност и туризам. Локална заједница и туризам (CBT tourism). Интеркултурализам, мултикурализам и туризам. Културни туризам и филмска индустрија. Стратегије развоја културног туризма – примери добре праксе. Пројекти у области културног туризма. Истраживачке теме у културном туризму. Одрживост и интегрисаност културног туризма. Значај међународних организација за развој културног туризма.
Студијски истраживачки рад
Везе културног туризма са друштвеном средином; Посета туристичким изабраним туристичким организацијама; Израда модела културног туризма у Србији на примерима конкретних туристичких места и подручја; Припрема и презентација туристичке посете мотивисане културним потребама, на конкретном примеру.
Литература
- Хаџић О. и други (2005). Културни туризам. Нови Сад: Универзитет у Новом Саду, ПМФ, Департман за географију, туризам и хотелијерство.
- Timothy, DJ. and Boyd, S.W. (2006). “Heritage tourism in the 21st century: Valued traditions and new perspectives’. Journal of Heritage Tourism, 1: 1-16.
- Strategija razvoja kulturnog turizma: Od turizma i kulture do kulturnog turizma (2003). Zagreb: Institut za turizam.
- Kim, H., Cheng, C., O’Learyb, Ј. (2007). Understanding participation patterns and trends in tourism cultural attractions. Tourism Management, Volume 28, Issue 5, pp. 1366–1371
- Research Themes for Tourism (2011). Еdited by Peter Robinson, Sine Heitmann, Peter Dieke. Wallingford: CAB International
- Jelinčić, D., Gulišija, D., Bekić, J. (2010). Kultura, turizam, interkulturalizam. Zagreb: Institut za međunarodne odnose; Meandar
- Trends and Issues in Global Tourism 2011. Edited by Roland Conrady and Martin Buck. Verlag Berlin Heidelberg: Springer