Социјалне иновације и тржиште рада – интеграција миграната и осетљивих група
- Врста и ниво студија: Мастер академске студије
- Статус предмета: Изборни
- Број ЕСПБ: 7
- Семестар: 2
- Број часова: 3+0
Циљ предмета
Упознавање студената са појмом социјалних иновација и оспосабљавање за њихово креативно увођење у у радно окружење. Такође, студети ће бити упознати са положајем миграционе популације и осетљивих група на тржишту рада, са њиховим могућностима и способностима, као и са потребама компанија за ефикасно укључивање ове групе у радно окружење.
Исход предмета
Студенти ће бити оспособљени да препознају различите социекономске проблеме који захтевају иновативна решења, и биће у могућности да допринесу развоју нових иновативних модела за њихово решавање, заснованих на постојећој савременој пракси
Садржај предмета
Теоријска настава
Овај модул је усмерен на упознавање студената са актуелним дискусијама о могућностима иновативног и одрживог приступа тржишту рада кроз укључивање маргинализованих група и смањење неједнакости које су повезане са неједнаким приступом радним местима. Индивидуална предавања ће представити академске и професионалне дискусије о могућим јавним и корпоративним политикама које траже иновативна решења за поменуте изазове. Модул се такође бави одговорношћу корпорација и других организација за друштвене ефекте својих акција као и са могућностима проналажења алтернативних и иновативних пракси за повећање друштвене одговорности.
Радиће се и на начинима елиминисања или бар умањивања нежељених акција корпорација и других организација које имају негативне ефекте на социоекономске односе, посебно у односу на маргиналне друштвене групе у погледу порекла, пола и класе. Модул ће покушати да пружи преглед иновативних добрих пракси различитих актера, од корпорација и владиних тела до невладиних организација и интересних удружења попут синдиката и удружења послодаваца у европском друштвеном контексту.
Литература
Arandarenko, M. (2022) „Migracije, kvalifikacije i tržište rada“, u Ljudski razvoj kao odgovor na demografske promene, Beograd: UNDP
Biggeri, M, M. Belluci, E. Testi & R. During (2018) „ An Introduction to Social Entrepreneurship in Europe“,Social Entrepreneurship and Social Innovation, Routluge, file:///D:/Downloads/Chap1.pdf
Grimm, R., Fox, C., Baines, S., & Albertson, K. (2013). Social innovation, an answer to contemporary societal challenges? Locating the concept in theory and practice. Innovation: The European Journal of Social Science Research, 26(4), 436–455. https://doi.org/10.1080/13511610.2013.848163
Jali, M. N., Abas, Z., & Ariffin, A. S. (2017). Corporate social responsibility and corporate social innovation: A conceptual understanding. SHS Web of Conferences, 34, 01001. https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/abs/2017/02/shsconf_four2017_01001/shsconf_four2017_01001.html
Minks, M. (n.d.). Social innovation: New solutions to social problems [M.A.L.S., Georgetown University]. Retrieved January 20, 2024, from https://www.proquest.com/docview/864833038/abstract/F01B43E3981643B1PQ/1
Novaković, N. (2016) “Migranti i tržište rada”, u Vukotić, D. i dr. (ur) Seobe i razvoj, Beograd: IDN, http://iriss.idn.org.rs/596/1/NNovakovic_Migranti_i_trziste_rada.pdf
Shin, C. (2016). A conceptual approach to the relationships between the social economy, social welfare, and social innovation. Journal of Science and Technology Policy Management, 7(2), 154–172. https://doi.org/10.1108/JSTPM-08-2015-0027
Szegedi, K., Fülöp, G., & Bereczk, Á. (2016). Relationships between social entrepreneurship, CSR and social innovation: In theory and practice. International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 10(5), 1402–1407
Morelli, N. (2007). Social Innovation and New Industrial Contexts: Can Designers“ Industrialize“ Socially Responsible Solutions? Design Issues, 23(4), 3–21. file:///D:/Downloads/Social_Innovation_and_New_Industrial_Contexts_Can_.pdf