Пратите нас

Image Alt

Социологија туризма

  /  Социологија туризма

Социологија туризма

  • Врста и ниво студија: Основне академске студије
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 5
  • Семестар: 2
  • Број часова: 2+2

Циљ предмета

Упознавање са социолошким тумачењем процеса у туризму, наглашавање мултидимензионалности туризма и његовог места у контексту савременог друштва. Стицање специфичних сазнања и чињеница савремених туристичких кретања и туристичких боравака, који повратно утичу на промене квалитета живота.

Посебно наглашавање савремених обележја:

-слободно време као стимулативна чињеница туристичких активности
-савремене туристичке потребе, и њихово место у систему општих људских потреба
-утицај модернизацијских процеса на однос туризма и друштвеног развоја.

Исход предмета

Оспособљавање студената за примену темељних теоријских сазнања на специфичном туристичком систему. У оквиру обраде и примене емпиријских истраживања социјалног феномена туризма, упознавање студената са аналитичким елементима развоја туризма и друштвених промена у савременом туризму.

Садржај предмета

Предавања:

Основни опште-социолошки појмови у туризму; Друштвене неједнакости; Типови друштава;  Основне методе у социолошком проучавању туристичких кретања; Функције државе у социјалном развоју; Култура; Облици друштвене свести; Рад; Брак и породица; Личност; Слободно време; Туризам; Мотиви туристичког путовања; Туризам и социјални развој; Социолошке структурне промене у модерном туризму; Постмодерно друштво и туризам.

Вежбе:

1. СВАКОДНЕВНИ ЖИВОТ – УРБАНА СВАКОДНЕВИЦА ДЕВЕДЕСЕТИХ

2. СЛОБОДНЕ ВРЕМЕ И ГРАД. ГРАД СПЕКТАКЛА

3. ДРУШТВЕНА СЛОЈЕВИТОСТ И СТИЛ ЖИВОТА

4. ТРАДИЦИОНАЛНИ СТИЛ ЖИВОТА ПОЉОПРИВРЕДНИКА

5. РАДНИЧКИ СТИЛ ЖИВОТА

6. СТАТУСНИ СТИЛ ЖИВОТА СРЕДЊЕ КЛАСЕ

7. ЕКСКЛУЗИВНИ СТИЛ ЖИВОТА ЕЛИТЕ

8.  ДОКОЛИЧАРСКА КЛАСА; ДОКОЛИчАРЕЊЕ КАО ОБЛИК ДИСТИНКЦИЈЕ

9.  РОБНЕ КУЋЕ И SHOPPING MALL-OVI  КАО ПРОСТОРИ ЗАБАВЕ

10. ИНДУСТРИЈА ЗАБАВЕ / ЗАБАВНИ ПАРКОВИ / ДИЗНИЛЕНДИЗАЦИЈА

11. КУЛТУРНЕ ПОТРЕБЕ СТУДЕНАТА СРБИЈЕ

12. КУЛТУРНЕ ПОТРЕБЕ, НАВИКЕ И УКУС ГРАЂАНА СРБИЈЕ

13. ПАТОЛОШКЕ ПОЈАВЕ И ТУРИЗАМ; КОЦКАЊЕ И ТУРИЗАМ. ПРОСТИТУЦИЈА, ПОРНОГРАФИЈА И ТУРИЗАМ; АЛКОХОЛИЗАМ И ТУРИЗАМ: ФЕНОМЕН КАФАНА

14. СПОРТ И ТУРИЗАМ. СПОРТСКИ НАЧИН ЖИВОТА

15. РОДНА РАВНОПРАВНОСТ- ЖЕНЕ У ТУРИЗАМ: ВЕРСКИ ТУРИЗАМ И РОДНОСТ

Литература

Љубица М. Рајковић (2010): Социологија туризма, универзитетски уџбеник, Универзитет у Београду, Географски факултет, Београд.