Пратите нас

Image Alt

Савремени правци развоја теорије и праксе у настави географије

  /  Савремени правци развоја теорије и праксе у настави географије

Савремени правци развоја теорије и праксе у настави географије

  • Врста и ниво студија: Докторске академске студије
  • Наставник
  • Статус предмета: Изборни
  • Број ЕСПБ: 8
  • Семестар: 3
  • Број часова: 5

Циљ предмета

Циљ је да се интеграцијом савремених педагошких, методичко-дидактичких и географских садржаја и флексибилним интердисциплинарним приступом у настави омогући студентима разумевање основних теоријских поставки савременог образовања и актуелних проблема у настави географије и њиховог решавања.

Исход предмета

Имплементацијом информација које даје овај курс постиже се развој процедура унутар квалитетног вођења наставног процеса. Стручњаци овог профила су компетентни да ради на интердисциплинарним пројектима у мултидисципнираним тимовима, који идентификују и решавају проблеме образовања, поседују професионалну и етичку одговорност, ефикасно комуницирају, примењују савремену методологију и наставну технологију у свом раду.

Садржај предмета

(I) Потреба перманентног образовања наставника; (II) Друштвени услови формирања хармонијске личности; (III) Критичко мишљење; (IV) Вредновање активности наставе; (V) Развој способности логичког мишљења у настави географије; (VI)  Комуникацијске вештине; (VII) Вештине рада у тиму; (VIII) Вештине решавања сукоба; (IX) Свест о етичности позива наставника; (X) Повезивање теоријских сазнања из свих релевантних курсева у наставној пракси; (XI) Формирање представа, појмова и законитости у настави географије; (XII) Употреба информацијско-комуникацијске технологије; (XIII) Самостално уочавање и истраживање проблема у настави географије; (XIV) Специфичности наставе географије; (XV) Методичке посебности наставе географије.

Литература

T. Fisher (2008). Developing as a Teacher of Geography, Nottingham, University Cambridge, Cris Kington.
Mohan, Audrey M. (2009). Teacher Efficacy in Geography: a mixed methods study of formal and informal teacher education theses and dissertations – Geography. Paper 20. [ecommons.thstate.edu/geogtad/20]
V. Cook (2010). Exploring Students Personal Experiences of Geography Fieldwork. Journal Teaching Geography, 35 (2), 55-57.
Банђур, В. и Поткоњак, Н. (2006). Истраживачки рад у школи – акциона истраживања. Београд: Школска књига.