Савремени правци развоја теорије и праксе у настави географије (D21I05)
- Врста и ниво студија: Докторске академске студије
- Наставник
- Статус предмета: Изборни
- Број ЕСПБ: 15
- Семестар: 3
- Број часова: 5+0
Циљ предмета
Разумевање савремених теоријских педагошких и методичко-дидактичких концепата и њихове имплементације у процесу поучавања и учења у настави географије. Развој компетенција за примену интердисциплинарног и проблемског приступа у настави, реализацију истраживачких пројеката и рефлексивне праксе.
Исход предмета
Студент ће након курса бити у стању да:
• повеже теоријске концепте образовања са наставном праксом и примени теорије поучавања и учења у настави,
• истражује и критички сагледава сопствену праксу из различитих перспектива у циљу њеног унапређења;
• уочи предности примене одређених стратегија учења и поучавања у настави географије,
• дефинише циљеве и осмишљава начине реализације пројектне наставе,
• критички сагледава значај медија у настави и користи информациону-комуникациону технологију на релевантан начин у пракси,
• примењује принципе интердисципинарне наставе током планирања и реализације проблемске наставу у пракси.
Садржај предмета
Савремене педагошке и методичко-дидактичке теорије. Повезивање теоријских концепата са наставном праксом. Употреба информационо-комуникационе технологије. Медији и настава. Проблемски приступ настави. Интердисциплинарни приступ настави. Пројектна настава. Стратегије поучавања и учења у настави географије. Самостално уочавање и истраживање проблема у настави географије. Рафлексивна пракса и рефлексивни практичар.
Литература
D. Liebowitz, L. Porter (2019). The Effect of Principal Behaviors on Student, Teacher, and School Outcomes: A Systematic Review and Meta-Analysis of the Empirical Literature. Review of Educational Research ,Volume: 89 issue: 5, pp: 785-827.
Ratheeswari (2018). Information Communication Technology in Education Journal of Applied and Advanced Research, 3(1), 645847.
Džinkić, О., Jovana Milutinović, Ј. (2018). Ideje konstruktivizma u savremenoj školskoj praksi. Zbornik Odseka za pedagogiju, Filozofski fakultet u Novom Sadu, 27, str129-149.
Giorgdze, M., Dgebuadze (2017). Interactive teaching methods: challenges and perspectives. International E-Journal of Advances in Education, Vol. III, Issue 9,543-548.
Radulović (2011). Obrazovanje nastavnika za refleksivnu praksu, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu.
Marzano, R. J., Pickering, D. J., Pollock, D. J. (2006). Nastavne strategije: kako primeniti devet najuspešnijih nastavnih strategija. Zagreb: Educa. ;
G., Dryden, J. Vos, (2004). Revolucija u učenju. Beograd: Timgraf;