Психологија (GG21O4)
- Врста и ниво студија: Основне академске студије
- Наставник
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 6
- Семестар: 3
- Број часова: 2+0
Циљ предмета
Овладавање базичним фондом психолошких појмова и знања која су од посебног значаја за примену у образовном контексту.
Исход предмета
Студенти су усвојили основна знања из области опште, развојне и педагошке психологије и способни су да их примене у школском окружењу. Стечена знања им омогућавају даљи развој компетенција које су од суштинског значаја за педагошки рад. Студенти располажу основним знањима о психичким процесима, развоју способности и личности, изворима индивидуалних разлика међу ученицима, личности наставника, начинима процене знања и у стању су да препознају изазове у образовном контексту.
Садржај предмета
Предавања:
Предмет психологије и развој психологије као науке. Фундаменталне и примењене психолошке дисциплине. Преглед најважнијих психолошких школа и праваца. Методе и технике психолошког истраживања. Психички процеси: опажање и пажња; учење – приказ основних теорија учења; памћење и заборављање; мишљење и стваралаштво; интелигенција – појам и приказ најзначајнијих теорија; емоције и мотивација. Основни појмови психологије личности – структура и динамика личности. Основни појмови и проблеми развојне психологије. Одабране теме из области педагошке психологије: карактеристике ученика и подучавање (способности, одлике личности, когнитивни стилови, емоционални фактори); мотивација за учење у школи; улога и личност наставника; испитивање и оцењивање знања; алтернативни приступу подучавању.
Вежбе: –
Додатно појашњавање појмова представљених у оквиру теоријске наставе, илустрације кроз дискусије, приказ примера и видео-материјала.
Литература
Требјешанин, Ж., Драгојевић, Н., и Ханак, Н. (2008). Увод у општу психологију. Београд: Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију.
Визeк Видoвић, В. и сaр. (2014). Психoлoгиja oбрaзoвaњa. Бeoгрaд: Клeтт