Пратите нас

Image Alt

Пројектна настава (MGG1O)

  /  Пројектна настава (MGG1O)

Пројектна настава (MGG1O)

  • Врста и ниво студија: Мастер академске студије
  • Наставник
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 8
  • Семестар: 1
  • Број часова: 3+0

Циљ предмета

Стицање стручних и методичко-дидактичких коимпетенција за планирање, реализацију и евалуацију пројектне наставе, као и развој способности за примену пројектне наставе уважавајући потребу целовитог развоја ученика.

Исход предмета

Након завршеног курса студент ће моћи да:
• осмишљава пројектне задатке у зависности од садржаја, циљева, исхода, образовних стандарда, расположивих услова рада, индивидуалних карактеристика ученика и контекста у којима се поучавање и учење одвија;
• уочава и процењује предности и недостатке локалних образовних потенцијала за спровођење пројектних задатака и истраживања и омогућава услове за њихову реализацију;
• подучава ученике да самостално израђују пројекат истраживања (дефинише предмет, проблем и циљ истраживања, хипотезе, методе рада, узорак) и нацрт истраживања (време трајања, инструменте, изворе информација, фазе и ток истраживања, начин обраде података и приказивања резултата);
• води ученике у поступку реализације пројекта и креирање презентације добијених резултата у различитим медијским формама;
• обучава ученике да сазнајно користи различите изворе информација, информационо-комуникациону технологију, као и различите технике, методе, инструменте и уређаје током истраживања на терену;
• евалуира продукте рада и спроведене активности ученика у оквиру пројектне наставе

Садржај предмета

Фазе пројектне наставе.

Планирање пројектне наставе у зависности од програмских садржаја, циљева, исхода, образовних стандарда, расположивих услова рада и контекста у којима се поучавање и учење одвија.

Пројектни задаци, типови и веза са индивидуалним могућностима, предзнањима, потребама и стиловима  учења ученика.

Локалних образовни потенцијали за спровођење пројектних задатака.

Интердисциплинарни приступ у пројектној настави.

Реализација пројекте наставе применом кооперативног учења.

Израда пројекта истраживања (дефинисање предмета, проблема, циљева, хипотеза, метода и узорака истраживања)

Израда нацрта истраживања (време трајања, инструменте, изворе информација, фазе и ток истраживања, начин обраде података и приказивања резултата).

Истраживање на терену у пројектној настави (узорак, технике, методе, инструменти, уређаји…)

Употреба различитих извора информација и информационо-комуникациону технологије у пројектној настави.

Реализација пројеката.

Сумирање, анализа, дискусија, презентација и евалуација добијених резултата.

Евалуација продуката рада и спроведених активности ученика у оквиру пројектне наставе.

Међународни пројекти и образовне мреже школа.

Литература

Живковић, Љ., (2018). Школска пракса. Београд: Српско географско друштво; Живковић, Љ., Јовановић, С., Рудић, В. (2015). Методика наставе географије. Београд: Српско географско друштво; Romelić, Ј., Ivanović Bibić, LJ. (2015). Metodika nastave geografije. Novi Sad: Prirodno-matematički fakultet, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo;

Допунска литература

Терхарт, Е. (2001). Методе поучавања и учења. Загреб: Едука; Živković, Lj., Đorđević, I. (2018). Koncept projektne nastave za razvoj ekološkog obrazovanja. Zbornik radova „Smederevo ekološki grad.“ Treća ekološka Konferencija sa međunarodnim učešćem, Smederevo, 23-24 novembar. Lokalni ekološki pokret, Smederevo, 25-33; Markham, T. (2011). Project Based Learning. Teacher Librarian, 39(2), 38-42¸ Greeno, J. G. (2006). Learning in activity. In R. K. Sawyer (Ed.), The Cambridge handbook of the learning sciences (pp. 79-96). New York: Cambridge University Press; Perrault, Evan K., Albert, Cindy A. (2017). „Utilizing project-based learning to increase sustainability attitudes among students“. Applied Environmental Education & Communication, (2): 96–105; Lenz, B., Larmer, J. (2020). Project-based learning that Makes a Difference: Individual passion projects are just one type of PBL. Projects students do collaboratively to make a difference in the community also build agency. Educational Leadership, Vol. 77 Issue 7, p66-70.; http://www.ibe.unesco.org/en/glossary-curriculum-terminology/p/project-based-learning.