Пратите нас

Image Alt

Принципи и методе туризмолошких истраживања (D12I10)

  /  Принципи и методе туризмолошких истраживања (D12I10)

Принципи и методе туризмолошких истраживања (D12I10)

Циљ предмета

Циљ предмета састоји се у стицању знања о кључним принципима научног истраживања туризма, као што су: истраживање каузалности, истраживање појавних облика туризма и истраживање ефеката туристичких кретања. Циљ овог предмета је усвајање знања о начинима примене поменутих методских принципа, као и коришћењу одређених метода других наука, које се често примењују у туризмолошким истраживањима.

Исход предмета

Оспособљеност студената за: утврђивање структурних, функционалних и типолошких својстава туристичког феномена; дефинисање и проучавање просторних, социолошких и економских димензија у туризму; и истраживање релација између општег и појединачног, које у туризму имају не само теоретску већ и практичну вредност. Стечене вештине за конципирање и реализацију научно-стручних пројеката у области туризма.

Садржај предмета

Теоријска настава

  1. Концептуални оквир савременог туризма. 2. Формирање посебних научних дисциплина о туризму. 3. Утврђивање каузалности – основа и оквир могућих истраживања туризма. 4. Истраживање туристичких кретања. 5. Истраживање појавних облика у туризму (агенцијско пословање, пропаганда, врсте промета). 6. Личност и култура – основне социопсихолошке категорије у формирању и задовољавању туристичке потребе. 7. Рекреативни, културни, просторни и функционални елементи туристичких кретања. 8. Непосредни задаци унапређења туризмолшке теорије и методологије: феноменолошка дескрипција и карактеризација туризма.

Практична настава

1. Контактна испитивања туристичке клијентеле. 2. Израда упитника за анкетно испитивање туриста. 3. Статистичко прикупљање и обрада информација о туристичком промету. 3. Поступак спровођења туристичке валоризације 4. Презентовање и тумачење ефеката туристичког промета 5. Израда научно-истраживачког пројекта.

Литература

  1. Cooper, C. (2012). Essentials of Tourism. Harlow: Financial Times Prentice Hall.
  2. Baggio, R. & Sainaghi, R. (2016). Mapping time series into networks as a tool to assess the complex dynamics of tourism systems. Tourism Management, 54 (23-33). doi: 10.1016/j.tourman.2015.10.008
  3. Boes K., Buhalis D., Inversini A. (2016). Smart tourism destinations: ecosystem for tourism destination competitiveness. International Journal of Tourism Cities, 2 (2), 108-124. doi:10.1108/IJTC-12-2015-0032
  4. Del Chiappa, G., Baggio, R. (2015). Knowledge transfer in smart tourism destinations: Analyzing the effects of a network structure. Journal of Destination Marketing & Management, 4 (3), 145-150.
  5. Jovicic, D. (2019): From the traditional understanding of tourism destination to the smart tourism destination, Current Issues in Tourism, 22 (3): 276-282. doi: 1080/13683500.2017.1313203
  6. Jovicic, D. (2013). Key issues in the implementation of sustainable tourism. Current Issues in Tourism (online). http://dx.doi.org/10.1080/13683500.2013.797386.
  7. Haugland, S., A., Ness, H., Gronseth, B., O., & Aarstad, J. (2011). Development of tourism destinations: An integrated multilevel perspective. Annals of Tourism Research, 38 (1), 268–290. doi: 1016/j.annals.2010.08.008
  8. 8.        Cooper, C., Ruhanen, L., & Scott, N. (2015). Knowledge Management in Tourism: Are the Stakeholders Research-Averse? (Chapter 11). In T. J. Singh (Ed.), Challenges in Tourism Research. Bristol: ChannelView.
  9. Japutra, A., & Loureiro, S.M.C. (2020). Destination’s efforts and commitment towards recycling. Current Issues in Tourism (online). https://doi.org/10.1080/13683500.2020.1734549
  10. Baggio, R., Scott, N., & Cooper, C. (2010). Improving tourism destination governance: a complexity science approach. Tourism Review, 65 (4), 51 – 60.