Теоријска настава
Увод у проблематику регионализације и њене примене у просторном планирању: Појам региона (регије и регионализације); Регионална парадигма у наукама о простору; Делимитација региона (територија, границе, структура); Принципи регионализације: Физиономичност, хомогеност, хетерогеност, зоналност – азоналност, функционалност, одрживост, системност, кохерентност, комплементарност, динамичност – статичност, нодалност; Методе регионализације: Опште (аналитичке, синтезне, квантитативне, квалитативне) и посебне (регионална анализа и региуонална синтеза); Фактори регионалног окупљања и регионалне диференцијације геопростора: Природни фактори – рељеф, клима, воде, биљни и животињски свет, природни ресурси и потенцијали и природна ограничења. Друштвеноекономски фактори – становништво, насеља, привреда (производња, расподела, потрошља), инфраструктура, јавносоцијална инфраструктура; Циљеви регионализације: Остваривање и дефинисање равномерног регионалног развоја (концепти – експортна база, стадијуми развоја, централна насеља, поларизовани развој, центар-периферија, регионална конвергенција и дивергенција… ); Регионални таксони (детерминанте, критеријуми издвајања, хијерархија); Регионалне структуре и регионални системи: Географске регије – физиономске, Социјално економске регије; Нодалне регије; Проблемске регије; Планске регије… Интеррегионални и интрарегионални односи.
Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад
Вежбе имају за циљ да се кроз практичан рад примене теоријске и методолошке основе регионализације (полазишта, методе, модели) у конкретном геопростору. У току наставе – вежби акценат се ставља на разраду теоријских принципа, метода, модела и техника регионализације уз давање примера њихове примене у геопросторним целинама различитих територијалних обухвата и географских структура (анализа иностраних и домаћих искустава из тог домена). Ради се по каузалном следу: Принцип, научни методи, индикатори и технике делимитације регија и истраживања њихових структура и процеса који их интегришу. Вежбе се завршавају израдом и одбраном семинарског рада који има истраживачки и апликативни карактер, који заједно учествују у формирању коначне оцене са 30 %.