Понашање потрошача у туризму (TT41O4)
- Врста и ниво студија: Основне академске студије
- Наставник
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 5
- Семестар: 7
- Број часова: 2+2
Циљ предмета
оспособљавање за анализу и предвиђање туристичке тражње, формирање модела процеса одлучивања, формирање ставова о факторима понашања потрошача на туристичком тржишту, формирање свести о заштити потрошача у туризму
Исход предмета
студенти треба да: објасне значај познавања понашања потрошача за туристичка кретања, класификују факторе понашања потрошача у туризму, анализирају одлучивање о одабиру туристичког производа, истраже понашање потрошача на конкретном примеру, изложе узрочно-последичне везе понашања потрошача пре и после путовања
Садржај предмета
Теоријска настава
1.Дефиниција и значај проучавања понашања потрошача у туризму 2. Истраживање понашања потрошача у туризму 3. Предвиђање туристичке тражње 4. Сегментација туристичког тржишта 5. Туристичка мотивација 6. Географски и демографски фактори понашања потрошача 7. Социо-културни и економски фактори понашања потрошача 8. Лични фактори понашања потрошача 9. Процес одлучивања о одабиру туристичког производа 10. Хијерархијски модели процеса одлучивања 11. Нехијерархијски модели процеса одлучивања 12. Улога дестинацијског имиџа у процесу доношења одлуке 13. Перципирана ограничења и ризици као фактор понашања потрошача 14. Заштита потрошача у туризму 15. Понашање потрошача након путовања
Практична настава
конципирање, планирање, спровођење и презентација истраживања потрошача у туризму на примеру конкретног сегмента, дестинације или туристичке услуге, што подразумева анализу литературе, теренско истраживање и обраду прикупљених података
Литература
Основна:
Đeri, L. L. (2013). Ponašanje i zaštita potrošača na turističkom tržištu. Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo.
Pričard, A., Morgan, N. & Prajd, R. (2015). Destinacija kao brend. Beograd: Clio.
Допунска:
Swarbrooke, J. & Horner, S. (2016). Consumer Behaviour in Tourism. Abingdon-on-Thames, UK: Routledge.
Cohen, S. A., Prayag, G. & Moital, M. (2014). Consumer Behaviour in Tourism: Concepts, influences and opportunities. Current Issues in Tourism, 17(10), 872–909, DOI: 10.1080/13683500.2013.850064