Предавања: 1.Васпитање као најшири педагошки процес и појам, основне карактеристике развоја васпитања и педагогије; 2. Могућности и границе васпитања; 3. Циљ и задаци васпитања – конкретизација циљева и задатака васпитања према подручјима развоја и странама васпитања, 4. Опште методе и средства васпитања;. 5. Школа и школски систем, развој, критике, врсте школа, структура васпитно образовних активности школе; 6. Школа и њено окружење, васпитање у породици, васпитање у слободном времену, друштвене и слободне активности ученика васпитни значај средстава масовног комуницирања; 7.Актери образовања и њихове улоге, поја полажај и улога, социјална и образовна интеракција у самој школи, отвореност школе према локалном и глобалном окружењу; 8.Улога наставника, шта је одређује, карактер улоге наставника, улога наставника у настави, улоге наставника у односу на наставни програм, улога наставника у односу на облике и методе рада, улога наставника у односу на ученике – индивидуализација рада, улога наставника у односу на одељење као групу, улога наставника у сарадњи са ученичким родитељима – интегрисање развојних контекста, улога наставника у школи, рад у наставничком вечу и стручним активнима, учешће у социјално – културним програмима школе, рад у професионалним организацијама, стручно усавршавање и целоживотни професионални развој; 9.Улога ученика, педагошка интеракција: међузависност активности ученика и активности наставника, квантитативни аспекти педагошке комуникације, дисциплина 10. Структура наставног процеса; 11. Наставни час, појам, етапе, типологија, различити структурни модели, артикулација наставе, врсте наставе; 12. Планирање и припремање васпитно-образовног рада, курикуларни приступ у процесу планирања, и програмирања; 13. Захтеви савременој настави: проблемско и контекстуално сазнавање, холистички приступ, конструкти школског учења (учење путем решавања проблема, кооперативно учење, искуствено учење, пројектни приступ, интегративно учење, рад са ученицима са посебним потребама; 13. Праћење, вредновање и оцењивање ученичкој напретка; 14. Сарадња породице и школе; 15. Савремени захтеви педагогије: интеркултурална педагогија, еколошка педагогија