Образовање за одрживи развој
- Врста и ниво студија: Мастер академске студије
- Статус предмета: Изборни
- Број ЕСПБ: 7
- Семестар: 1
- Број часова: 3+0
Циљ предмета
Разумевање појма, концепта и принципа одрживог развоја. Развијање холистичког погледа на свет кроз схватање интер и интра генерацијске праведности; Упознавање са резултатима научних истраживања из области образовања за одрживи развој.
Исход предмета
Студент успешно разуме, вреднује, планира и изводи васпитно-образовни рад за одрживи развој; Студент уме да примени кораке истраживачког рада у вези са проблемима одрживог развоја.
Садржај предмета
- Одрживи развој (појам, концепт, принципи);
- Улога образовања у реализацији стратегије одрживог развоја;
- Образовање за одрживи развој код нас и у свету;
- Улога младих у решавању локалних и глобалних еколошких проблема;
- Образовање за одрживи развој и преокрет у култури;
- Одрживи развој – култура слободног времена и стил живота;
- Образовање за одрживи развој и еколошки покрети;
- Образовање за одрживи развој и медији;
- Образовање за одрживи развој и школа (васпитно-образовни циљеви и исходи);
- Шта млади треба да добију, а шта реално добијају у школи у погледу образовања за одрживи развој;
- Наставни садржај у концепту образовања за одрживи развој;
- Наставне, ваннаставне и ваншколске активности ученика у концепту образовања за одрживи развој.
Литература
Активно учење, Министарство просвете и спорта Р Србије, Институт за психологију, Министарство за просвету и науку Црне Горе, Београд.; Glynis Cousin & Mick Healey: Pedagogic Research Methods in Geography Higher Education, Journal of Geography in Higher Education, Vol.27. No 3. 341/347, November 2003. Christine Drennon: Teaching Geographic Information Systems in a Problem-Based Learning Environment. Journal of Geography in Higher Education, Vol.29. No 3. 385/402, November 2005.; Група аутора (1995): Зелени путокази, Приручник за еколошко образовање васпитача и учитеља, Дечја установа ″Врачар″, Београд.