Пратите нас

Image Alt

Методика наставе географије 2

  /  Методика наставе географије 2

Методика наставе географије 2

  • Врста и ниво студија: Основне академске студије
  • Наставник
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 3
  • Семестар: 8
  • Број часова: 2+2

Циљ предмета

Упознати студенте са објектима рада и наставним средствима. Развити код студената способност реализовања различитих врста наставе, као и облика, метода и вредновања рада у настави географије. Развити умења и вештине планирања и припремања наставе, организовања теренског рада и географских екскурзија.

Исход предмета

Компетентност студената, будућих наставника, се заснива на примени стечених знања, умења и вештина која подразумевају искуствено учење кроз критичку анализу теорије и праксе.

Садржај предмета

Објекти рада и наставна средства, Објекти рада у настави географије, Средства рада у настави географије, Рачунар у настави географије, Улога уџбеника у настави географије, Врсте наставе, Проблемска настава, програмирана настава, Индивидуализована настава, Индивидуално планирана настава, Индивидуализована настава применом рачунарских образовних програма, Допунска и додатна настава, Тимска настава, Облици рада у настави географије. Дефинисање облика рада, Фронтални облик рада, Групни облик рада, Рад у пару, Индивидуални облик рада, Масовни наставни облик, Методичка корелација наставних облика, Методе рада у настави географије. Појам и класификација наставних метода. Метода усменог излагања. Дијалошка метода. Метода дискусије. Текстуалне методе. Илустративно-демонстративне методе, Мултимедија у настави географије, Лабораторијско-експерименталнe методе. Корелација наставних метода, Географске ескурзије, Појам географске екскурзије, Образовноваспитни задаци екскурзија, Планирање и припремање географских екскурзија, Извођење географске екскурзије,Завршетак екскурзије, Предности и недостаци ученичких екскурзија, Теренски рад у настави географије, Организација теренског рада,Самостални рад ученика, Домаћи задаци у настави географије, Оцењивање и вредновање рада у настави географије, Врсте оцењивања у настави, Наставник као фактор оцењивања, Ученик као фактор оцењивања, Принципи оцењивања, Планирање и припремање наставног рада, Значај планирања и припремања за наставни рад, Глобално планирање наставног рада, Интердисциплинарни тематски начин планирања,  Припрема наставника за наставни час.

Литература

Банђур, В. Поткоњак, Н. (2006). Истраживачки рад у школи. Београд: Школ­ска књига.
Bruner, S. J. (1968). Processes of cognitive growth: infancy. Clark University Press.
Buttimer, A. (1983). The Practice of Geography. London.
Гојков, Г. (2003). Докимологија. Вршац: Виша школа за образовање васпита­ча.
Голов, В.П. (1987). Средства обучения географии и условия их эффек­тивного использования. Москва: Просвещение.
Живковић, Љ., Јовановић, С., Рудић, В. (2015). Методика наставе географије. Београд: Српско географско друштво.
Живковић, Љ., Живковић, Н., Јовановић, С. (2007). Улога наставника географије у формирању еколошке свести ученика у основној школи. Збор­ник радова „Планска и нормативна заштита простора и животне средине“. Палић, АППС, Географски факултет Универзитета у Београду.
Живковић, Љ., Јовановић, С. (2009). Проблеми заштите животне сре­дине у систему формалног образовања. Зборник радова „Планска и нормативна заштита простора и животне средине“, Палић.
Живковић, Љ., Јовановић, С., Асентић, Ж. (2010). Теоријски ас­пект програмиране наставе географије. Зборник радова Географског факултета, св. LVIII, Београд.
Живковић, Љ. (2007). Заступљеност еколошких садржаја у уџбеницима географије за основну школу. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Живковић, Д. (2007). Графикација-комуникациони канал картографије. Зборник радова, књ. 3, Први конгрес српских географа. Београд.
Живковић, Д., Јовановић, Ј. (2005). Функционална боја у карто­графском моделовању. Зборник радова географског факултета, св. LIIIБеоград.
Живковић, Љ., Јовановић, С. (2006). Реализација облика и мето­да рада употребом компјутера у настави географије. Зборник радова Географског факултета, св. LIV. Београд.
Живковић, Љ., Јовановић, С., Јанић-Сириџански, М. (2005). Тео­ријски оквир процеса самосталног стицања знања у настави географије у основној школи. Зборник радова Географског факултета, св. LIII. Бео­град.
Jovanović, S., Živković, Lj., Miljković, O., Anđelković, S., Živković, N. (2011). Interdependance of the predictors of environmentally responsible behaviour. Journal of Environmental Protection and Ecology, vol. 12, book 4A, Sofia, Bulgaria.
Jovanović, S. Živković, Lj. Janić-Siridžanski M. (2006). Cooperative teaching geography, Global changes and regional challenges, Organize International Scientific Conference, Sofia, Bulgaria.
Мандић, Д. (2003). Дидактичко – информатичке иновације у образо­вању. Београд: Медиаграф