Менаџмент у туризму (TT32O3)
- Врста и ниво студија: Основне академске студије
- Наставник
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 5
- Семестар: 6
- Број часова: 2+2
Циљ предмета
Указати на неопходност познавања основних принципа менаџмента који омогућавају стварање организационог успеха, Представљање основних принципа и кључних фактора пословања, Анализа савремених модела менаџмента који функционишу у свету, указати на значај школовања менаџера у различитим делатностима посебно са освртом на туризам .
Повећати разумевање студената о интеркултурној компетентности јер рад у мултикултуралном окружењу захтева анализу пословних проблема у глобалном пословном контексту. Изучавањем менаџмента развијају се нове вештине у управљању људским ресурсима у глобалним пословним системима. Увидети и да је улога културе данас критични елемент за успешно пословање у савременом пословном окружењу.
Исход предмета
да се схвати да је посао менџера такав да без обзира у којој делатности се налазили својим успешним пословањем дају допринос друштву ; да је менаџмент опште прихваћена пракса савременог окружења ; да се схвати да са глобализацијом се истиче и све већа диференцијација културних мерила вредности , бити свестан да је први корак успешне сарадње бити свестан чињенице да када се пословне активности ставе у културни контекст, постају сложеније а компликације расту експоненцијално поготово у туризму где је сусрет различитих култура неминовнос.
Садржај предмета
Теоријска настава:
Менаџмент и менаџери: Организације и потребе за менаџментом, Процес менаџмента; Типови менаџера, Нивои менаџмента и вештина, Изазови менаџмента, Еволуције менаџмента, Менаџмент у 20. веку, Друштвена одговорност и етика, Глобализација и менаџмент,Планирање (доношење одлука, планирање и стратешки менаџмент….), Организовање (дизајн организације и организациона структура, моћ и дистрибуција ауторитета, управљање људским ресурсима….) , Вођење ( Мотивација, Лидерство….) и Контрола (Ефективна контрола, Управљање операцијама…) ; Значај познавања различитих култура у управљању, Глобализација; Менаџмент и култура; Интеркултурни менаџмент; Како културне разлике утичу на пословне системе?; Глобализација и етика и друштвена одговорност, организационо понашање у различитим културама; Глобализација и организациона култура и национална култура; Обука запослених за глобално пословање …све са посебним освртом у туризму
Практична настава Студија случаја, интерактивне сесије
Литература
Основна:
Џејмс А.Ф. Стонер, Р. Едвард Фриман, Даниел Р. Гилберт, Јр. : Менаџмент, Prentice Hall Inc., (Izdavač ZELNID, Beograd, 2002, ISBN 86-7307-143-7
Милићевић, С., Штетић С. (2017). Менаџмент у туризму. Универзитет у Крагујевцу: Факултет за хотелијерство и туризам у Врњачкој Бањи. Врњачка Бања.
Допунска:
Hill, C.W.L.: Global Business, second edition, McGraw-Hill Irwin, Boston, 2003.; Jacob N. Intercultural manageent: MBA Masterclass, Kogan Page, May, 2003.
Robert T. Moran, Philip R. Harris, Sarah Moran, Мanaging cultural differences, Global Leadership Strategies for the 21st Century ISBN-13: 978-0-7506-8247-3 ;
Fang, T. 2012. Yin Yang: A new perspective on culture. Management and Organization Review, 8(1): 25–50