Менаџмент у туризму
- Врста и ниво студија: Основне академске студије
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 5
- Семестар: 6
- Број часова: 2+2
Циљ предмета
Циљ овог предмета je савладавање основних појмова менаџмента и инструмената пословања, као и менаџмента пословних операција у туристичкој привреди. У оквиру овог предмета студенти треба да стекну неопходна знања из области менаџмента, његових елемената, структуирања и функционалних подручја.
Исход предмета
Кроз примере менаџмента у туризму у најразвијенијим земљама света, студенти ће моћи да примене најбољи стил управљања у туризму Србије, а кроз савлађивање савремених техника менаџмента у туризму да употпуне пословност туристичког сектора Србије.
Садржај предмета
Теоријска настава
1. Основни појмови и одређење менаџмента у туризму. 2. Фактори који утичу на менаџмент у туризму. 3. Елементи менаџмента у туризму. 4-5. Структуирање менаџмента у туризму. 6. Функционална подручја у туризму. 7. Примери менаџмента у туризму у најразвијенијим земљама света. 8. Менаџмент у туризму Србије. 9. Савремене технике менаџмента у туризму. 10. Могући утицаји промена у будућности на туризам Србије. 11-12. Управљање финансијама и профитабилношћу. 13. Логистичке функције менаџмента у туризму. 14. Предузетништво у туризму. 15. Менаџмент туристичких дестинација.
Вежбе
Принципи менаџмента у туризму. Врсте туризма и менаџмента у туризму. Утицаји природних и друштвених фактора на развој туризма. Туристички системи и подсистеми. Проблеми развоја туризма и улога менаџмента у туризму. Тактика у менаџмента у туризму. Менаџмент туристичким производом. Менаџмент маркетингом у туризму. Технике креативног стваралаштва.
Литература
Основна:
Видоје Стефановић: Туристички менаџмент, ПМФ, Ниш, 2010.
Допунска:
Слободан Черовић: Стратегијски менаџмент у туризму, Универзитет Сингидунум, Београд, 2009.