Пратите нас

Image Alt

Менаџмент туристичких дестинација (MTU2O1)

  /  Менаџмент туристичких дестинација (MTU2O1)

Менаџмент туристичких дестинација (MTU2O1)

  • Врста и ниво студија: Мастер академске студије
  • Наставник
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 7
  • Семестар: 2
  • Број часова: 4+0

Циљ предмета

Циљ предмета је да се разјасни улога и значај туристичких дестинација је просторно-тржишна категорија која заузима кључно место у савременом систему развоја туризма. Имајући у виду огроман значај туристичких дестинација за успешно туристичко привређивање, у оквиру овог предмета највећа пажња ће се посветити: тумачењу начина функционисања свих елемената који чине систем туристичке дестинације; сагледавању комплексних односа који постоје између дестинације као система и њеног окружења; Упознавање студената са различитим концептима туристичких дестинација, који су резултат развоја нарасле туристичке праксе али и настојања теоретичара да својим радом у већој мери утичу на праксу развоја туризма.

Исход предмета

Похађањем овог предмета, студенти ће усвојити знања о најважнијим начинима и техникама управљања, путем којих се могу ускладити хетерогени и често конфликтни интереси у дестинацији, између туристичке привреде, туриста и домицилног становништва; Такође, студенти ће се оспособити да на интегралан начин посматрају развој туризма и других делатности у дестинацијама, усвајајући основне принципе, активности и технике за управљање овим сложеним системима; Изградња компетенција за рад у националним, регионалним и локалним туристичких организацијама, као савременим видовима институционалног организовања у туризму, као што су дестинацијске менаџмент организацијама и дестинацијске компаније.

Садржај предмета

Теоријска настава

1. Појам и динамика развоја туристичких дестинација; 2. Елементи туристичке дестинације; 3. Концепти туристичких дестинација; 4. Избор и доживљаји туристичке дестинације; 5. Задовољство туриста услугама у дестинацији; 6. Ефекти развоја туризма у дестинацијама; 7. Носећи капацитет туристичких дестинација; 8. Стратегијско управљање туристичком дестинацијом; 9. Функције менаџмента туристичких дестинација; 10. Примарни и секундарни елементи туристичке дестинације; 11. Изворни и изведени елементи туристичке дестинације; 12. Атрактивни, функционални, материјални и организациони елементи туристичке дестинације; 13. Туристичка дестинација као затворен систем; 14. Туристичка дестинација као отворен систем; 15. SWOT анализа туристичких дестинација;

Литература

Основна:

Јовичић, Д. (2016). Менаџмент и политика туристичких дестинација, Универзитет у Београду – Географски факултет (Поглавље 2. Концепти туристичких дестинација, Поглавље 3. Избор и доживљаји туристичке дестинације, Поглавље 5. Стратегијско управљање туристичком дестинацијом, Поглавље 10. Бенчмаркинг и управљање квалитетом дестинација, Поглавље 11. Просторни развој туристичких дестинација, Поглавље 12. Стратегијско планирање маркетинга дестинација.

Допунска:

2) Magaš, D., Vodeb, K., Zadel, Z. (2018). Menadžment turističke organizacije i destinacije. Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu (Поглавље 5. Planiranje turizma destinacije).