Маркетинг у туризму (TT41O1)
- Врста и ниво студија: Основне академске студије
- Наставник
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 5
- Семестар: 7
- Број часова: 2+2
Циљ предмета
Стицање знања студената из области основа маркетинга, као и примењеног маркетинга у туризму и угоститељству. Проучавањем овог предмета тежи се да студенти систематизују знања са становишта различитих димензија маркетинга: маркетинг као научна дисциплина (научна димензија), маркетинг као савремена бизнис оријентација (пословно¬-управљачка димензија), маркетинг и привреда (економско-привредна димензија), маркетинг и друштво (друштвено-морална димензија).
Исход предмета
Студенти треба да овладају теоријским и практичним знањима из области маркетинга у туризму. Акценат је стављен на решавање конкретних проблема са којима се суочавају туристи у систему потрошње, као и предузећа у вези свог тржишног наступа, промоције и продаје производа.
Садржај предмета
Теоријска настава
У оквиру изучавања овог предмета посебно се наглашавају: појам и карактеристике туристичког тржишта, примена маркетинг концепције у туризму, маркетинг информациони систем у туризму, инструменти маркетинг микса у туризму, маркетинг стратегије, маркетинг планирање, маркетинг контрола, посебни аспекти примене маркетинга у туризму, зелени маркетинг у туризму, улога маркетинга у развоју туризма Србије. Изучавање проблематике на овом предмету полази од тога да се маркетинг у туризму може посматрати као: пословна концепција, пословна функција, управљачки процес, економски процес и друштвени процес.
Практична настава
На примерима решавање проблема везаних за доношење маркетинг одлука у правцу стварања новог туристичког производа и иновирања постојећег, одређивања оптималних канала продаје, спровођења политике промоције и пропаганде, доношења одлука политиком цена, избора сегмената и тржишних ниша студенти ће стећи потребне вештине за самосталан рад.
Литература
Основна:
- Ћурчић, Н. (2018): Маркетинг у туризму, неауторизована скрипта, Географски факултет, Београд
- Стефановић, В. (2010): Маркетинг у туризму, Географски факултет Универзитета у Београду
Допунска:
Kotler, P., Bowen, J., Makens, J. (2011): Marketing u ugostiteljstvu, hotelijerstvu i turizmu, Mate, Zagrebačka škola ekonomije, Zagreb