Пратите нас

Image Alt

Манифестациони туризам (TT31I2)

  /  Манифестациони туризам (TT31I2)

Манифестациони туризам (TT31I2)

  • Врста и ниво студија: Основне академске студије
  • Наставник
  • Статус предмета: Изборни
  • Број ЕСПБ: 6
  • Семестар: 5
  • Број часова: 2+1

Циљ предмета

упознавање са значајем и улогом манифестационог туризма на савременом тржишту, оспособљавање студената за организацију и реализацију туристичких манифестација, конципирање различитих аспеката манифестационог туризма, формирање навике посећивања туристичких манифестација

Исход предмета

студенти треба да објасне активности у организацији туристичких манифестација, ураде евалуацију туристичких манифестација, разумеју значај манифестације за очување вредности локалне заједнице и средине, анализирају класификације манифестација, развију критичко мишљење о манифестационом туризму као туристичком производу

Садржај предмета

Теоријска настава

1.Туризам догађаја: дефиниција и истраживања 2. Класификација манифестација 3. Специјални, mega и hallmark догађаји 4. Фестивали и карневали 5. Економски ефекти манифестационог туризма 6. Аспекти манифестационог туризма 7. Организација и управљање манифестацијама 8. Елементи организовања и планирања манифестационог туризма 9. Организатори, јавност, публика и учесници манифестација 10. Програми манифестација 11. MICE сектор у туризму 12. Манифестациони туризам у односу на укупну туристичку понуду 13. Манифестације као туристички производ 14. Туристичка валоризација манифестација 15. Тенденције у развоју манифестација у свету

 

Практична настава

анализа различитих облика манифестационог туризма у Србији (етнографске, уметничке, привредне, забавно-туристичке, научно-стручне, туристичко-пропагандне, верске, политичко-историјске, спортске и дечије манифестације), вредновање манифестација

Литература

Основна:

Бјељац, Ж. (2010). Туристичке манифестације у Србији. Географски институт „Јован Цвијић”, посебна издања, књига 82, Београд.

Павловић С. и Весић, М. (2018). Манифестациони туризам  (скрипта).

Допунска:

Павлуковић, В. (2019). Пословни догађаји и туризам. Нови Сад: Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет, Департман за географију, туризам и хотелијерство.

Getz, D. (2009). Event Studies. Theory, research and policy for planned events. Oxford, UK: Elseiver.

Allen, J. (2009). Event Planning. Ontario, Canadа: John Wiley & Sons Canada, Ltd.