Манифестациони туризам (TT31I2)
- Врста и ниво студија: Основне академске студије
- Наставник
- Статус предмета: Изборни
- Број ЕСПБ: 6
- Семестар: 5
- Број часова: 2+1
Циљ предмета
упознавање са значајем и улогом манифестационог туризма на савременом тржишту, оспособљавање студената за организацију и реализацију туристичких манифестација, конципирање различитих аспеката манифестационог туризма, формирање навике посећивања туристичких манифестација
Исход предмета
студенти треба да објасне активности у организацији туристичких манифестација, ураде евалуацију туристичких манифестација, разумеју значај манифестације за очување вредности локалне заједнице и средине, анализирају класификације манифестација, развију критичко мишљење о манифестационом туризму као туристичком производу
Садржај предмета
Теоријска настава
1.Туризам догађаја: дефиниција и истраживања 2. Класификација манифестација 3. Специјални, mega и hallmark догађаји 4. Фестивали и карневали 5. Економски ефекти манифестационог туризма 6. Аспекти манифестационог туризма 7. Организација и управљање манифестацијама 8. Елементи организовања и планирања манифестационог туризма 9. Организатори, јавност, публика и учесници манифестација 10. Програми манифестација 11. MICE сектор у туризму 12. Манифестациони туризам у односу на укупну туристичку понуду 13. Манифестације као туристички производ 14. Туристичка валоризација манифестација 15. Тенденције у развоју манифестација у свету
Практична настава
анализа различитих облика манифестационог туризма у Србији (етнографске, уметничке, привредне, забавно-туристичке, научно-стручне, туристичко-пропагандне, верске, политичко-историјске, спортске и дечије манифестације), вредновање манифестација
Литература
Основна:
Бјељац, Ж. (2010). Туристичке манифестације у Србији. Географски институт „Јован Цвијић”, посебна издања, књига 82, Београд.
Павловић С. и Весић, М. (2018). Манифестациони туризам (скрипта).
Допунска:
Павлуковић, В. (2019). Пословни догађаји и туризам. Нови Сад: Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет, Департман за географију, туризам и хотелијерство.
Getz, D. (2009). Event Studies. Theory, research and policy for planned events. Oxford, UK: Elseiver.
Allen, J. (2009). Event Planning. Ontario, Canadа: John Wiley & Sons Canada, Ltd.