Пратите нас

Image Alt

Манифестациони туризам

  /  Манифестациони туризам

Манифестациони туризам

Циљ предмета

Проучавање манифестационог туризма са различитих аспеката, утврђивање елемената манифестација, фактора који утичу на одржавање манифестације, издвајање класификација манифестационог туризма на основу бројних критеријума.

Исход предмета

Оспособљавање студената да схвате теоријски и практични аспект истраживања туристичких манифестација, ураде евалуацију туристичких манифестација. Код студената треба развијати свест о томе колико су манифестације значајне за средине у којима се одржавају, поготову за очување вредности локалне заједнице.

Садржај предмета

Предавања: Туризам догађаја: дефиниција и истраживања. Класификација манифестација. Специјални догађаји и MICE индустрија. Изложбе и конгреси. Фестивали, карневали. Економски ефекти манифестационог туризма. Аспекти манифестационог туризма. Манифестациони туризам у односу на укупну туристичку понуду. Елементи организовања и планирања манифестационог туризма. Географски распоред манифестација у Србији. Основна подела манифестационог туризма у Србији. Етнографске и уметничке манифестације у Србији. Привредне и забавно-туристичке манифестације. Научно-стручне и туристичко-пропагандне манифестације. Верске и политичко-историјске манифестације. Спортске и дечије манифестације.

Вежбе: Анализа примера добре и лоше праксе организовања манифестација, вредновање различитих врста манифестација, утврђивање корелација манифестационог туризма и географске средине у којој се манифестације одржавају.

Литература

Getz D. (2008). Event Tourism: Definition, Evolution and Research. Tourism Menagement, Vol 29, pp. 403-428.
Бјељац Ж. (2006). Теоријско-методолошке основе манифестационог туризма. Географски институт „Јован Цвијић”, посебна издања, књига 67, Београд.
Бјељац Ж. (2010). Туристичке манифестације у Србији. . Географски институт „Јован Цвијић”, посебна издања, књига 82, Београд.
Штетић С. (2011). Пословни туризам. Издавач аутор, Београд.