Пратите нас

Image Alt

Економика туризма (TT22O1)

  /  Економика туризма (TT22O1)

Економика туризма (TT22O1)

Циљ предмета

Схватање основних категорија економике туризма и међузависности утицаја туризма на привредни, регионални и укупан развој.

Исход предмета

По завршетку курса студент ће бити у стању да:
• разуме основне појмове економике туризма;
• разуме специфичности туризма као привредне делатности;
• разуме разноврсности утицаја туризма на регионални и укупан развој;
• анализира ефекте развоја туризма у Србији.

Садржај предмета

1.Појам и садржај економике туризма;

2. Специфичности туризма као привредне делатности;

3-4. Економске користи оријентације на туризам (допринос БДП-у, измена економске структуре, прилив девиза, повећање запослености, балансирани регионални развој, развој предузетништва);

5-6. Економске мане оријентације на туризам (превелика зависност од туризма, цурење капитала „leakages“, сезонски карактер, негативни утицај на животну средину, раст цена);

7. Систем националних рачуна и Туристички Сателитски Рачуни;

8. Мултипликативни ефекти туризма (директни, индиректни и индуковани ефекти);

9. Економски ефекти ино-туризма као невидљивог извоза и увоза (регионални и национални аспект);

10. Економски ефекти страних директних инвестиција у туризму;

11. Економски ефекти оријентације на туризам у развијеним земљама;

12. Економски ефекти оријентације на туризам у земљама у развоју;

13. Стратешки циљеви политике развоја туризма у Србији;

14-15. Туризам и одрживи развој.

Литература

Основна:

Унковић, С. и Зечевић, Б. 2016. Економика туризма. Београд: Центар за издавачку делатност Економског факултета у Београду.

Допунска:

Matias, А., Nijkamp, P., Sarmento, M. 2009.  Advances in Tourism Economics. Springer.

Richard Sharpley. 2009. Tourism Development and the Environment: Beyond Sustainability? (Poglavlje 3) London: Earthscan

Vlada Republike Srbije – Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija. 2016. Strategija razvoja turizma 2016-2025.