Едукативни туризам (TT42I2)
- Врста и ниво студија: Основне академске студије
- Статус предмета: Изборни
- Број ЕСПБ: 3
- Семестар: 8
- Број часова: 2+2
Циљ предмета
Развијање знања о одликама едукативног туризма. увиђање значаја и могућности његове примене, као и стицање способности примене стечених знања у пракси уважавајући савремене тенденције у туризму.
Исход предмета
Студент уме да:
-опише основне одлике свих облика едукативног туризма,
– анализира статистичке податке и научне радове у вези са развијеношћу едукативног туризма у различитим деловима света;
– анализира примере различитих видова едукативног туризма у свету и критички процењује њихов економски значај;
– објасни факторе развоја едукативног туризма на неком простору и предложи могућности његовог развоја и примене.
– повеже знања о едукативнм туризму са знањима о другим обилицима туризма и реши симулирану проблемску ситуацију;
– примени релевантне активности приликом реализације одређених облика едукативног туризма у својој професији.
Садржај предмета
Теоријска настава
1.Појам, циљеви, значај, карактеристике и облици едукативног туризма; 2..Развој едукативног туризма; 3. Едукативни туризам као облик туризма посебних интересовања. 4. Стицање нових знања, вештина и искустава као мотив туристичких путовања. 5. Стручно усавршавање и доживотно учење као мотив туристичких путовања. 6. Облици едукативног туризма 7. Фактори развоја едукативног туризма. 8. Повезаност едукативног са другим видовима туризма 9.. Едукативни туристички програми. 10. Когнитивни, афективни и бехејвиорални ефекти едукативног туризма; 11. Економски ефекти едукативног туризма.. 12. Везе између формалног, неформалног и информалног образовања и едукативног туризма; 13. Процес учења и поучавања током едукативних туристичких програма. 14. Школске ексурзије као облик едукативног туризма; 15. Интерактивне радионице, летњи курсеви и кампови као видови учешћа у едукативном туризму.
Практична настава
Циљне групе едукативног туризма; 2. Институције и организације као носиоци едукативног туризма; 3. Културно-историјско наслеђе као основа едукативног туризма; 4. Научни туризам 5. Међународни програми размене студената. 6. Амбијентална настава, искуствено и контекстуално учење; 7. Музеји – учионице у едукативном туризму; 8. Тематски паркови и едукативни туризам; 9. Атракције у едукативном туризму -примери добре праксе; 10. Hobby holidays; 11. Туристичке агенције и едукативни туризам 12-15. Презентовање семинраских радова који се баве проблемима одређених облика едукативног туризма, као и реализацијом едукативног туризма у репрезентативним државама и градовима света.
Литература
Основна:
Georgi, G. (2008). Turizam posebnih interesa, Selektivni oblici turizma, Čugara print.
Ritche, B W. (2003). Managing Educational Tourism. Channel View Publications.
Јовановић, С. (2019). Едукативни туризам – скрипта.
Допунска:
Хаџић, О. (2006). Стејкхолдерски приступ у развоју туристичког производа едукационог туризма Универзитета у Новом Саду. Часопис Туризам, бр. 10.;
Работић, Б. (2012). Селективни облици туризма. Висока туристичка школа, Београд.