Пратите нас

Image Alt

Глобално хотелијерско пословање (MTU2I3)

  /  Глобално хотелијерско пословање (MTU2I3)

Глобално хотелијерско пословање (MTU2I3)

  • Врста и ниво студија: Мастер академске студије
  • Наставник
  • Статус предмета: Изборни
  • Број ЕСПБ: 7
  • Семестар: 2
  • Број часова: 3+0

Циљ предмета

разумевање законитости развоја међународне хотелске делатности. Упознавање са основама организационог понашања, организационе културе и професионалне етике мултинационалних компанија у хотелијерству. Разумевање и прихватање пословних стратегија међународних хотелских ланаца и откривање основних чинилаца њиховог позиционирања на глобалном тржишту хотелских услуга.

Исход предмета

студенти треба да објасне селективан приступ у понуди међународних хотелских ланаца, уоче специфичности тржишне сегментације, анализирају специјализацију понуде пласмана програмских пакета, стекну вештине и знања које омогућавају олакшан будући тимски рад, потпомажу процесу стварања лојалних корисника и повећању задоваљства, како самих запослених, тако и гостију, добављача и повезаних организација, примене искуства међународних хотелских ланаца у домаћој пракси.

Садржај предмета

Теоријска настава

1. Појам и врсте хотелских ланаца. 2. Историјски осврт на развој глобалног хотелијерства. 3. Основни фактори територијалне експанзије и интернационализације хотелијерства. 4. Основни облици повезивања међународног хотелијерства (уговор о франшизингу). 5. Основни облици повезивања међународног хотелијерства (уговор о менаџменту). 6. Основни облици повезивања међународног хотелијерства (директна инвестициона улагања). 7. Конзорцијуми и конгломерати у међународном хотелијерству. 8. Интерна диференцијација и специјализација међународних хотелских група и ланаца – брендирање. 9. Глобалне стратегије у пословању хотелских ланаца. 10. Специјализовани програми бриге за госта.11. Специјализовани програми бриге за запослене. 12. Презентација водећих светских хотелских група. 13. Aнализе случајева  развојни концепти. 14. Oднос између квалитативног и квантитативног развоја. 15. Kомпаративне предности и позиционирање на различитим тржиштима.

Литература

Основна:

  1. Косар, Љ., Брадић, М.(2014): Основе пословања међународних ланаца у хотелијерству, Департман за гегорафију, туризам и хотелијерство, ПМФ, Нови Сад.
  2. Сворцан, Н. (2009): Међународни ланци у хотелијерству, Висока хотелијерска школа струковних студија, Београд

Допунска:

  1. Cunill, O.M (2006): The Growth Strategies of Hotel Chains,The Haworth Hospitality Press, New York, London, Oxford,

2. Hotels, TheMagazineoftheWorldwideHotelIndustry, www.hotelsmag.com