Анимација у туризму (TT22O4)
- Врста и ниво студија: Основне академске студије
- Наставник
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 5
- Семестар: 4
- Број часова: 2+0
Циљ предмета
Сагледавање значаја, могућности и организационих форми анимације туриста у току боравка на туристичкој дестинацији. Анализа значаја анимације програма рекреативних активности за госте и туристичку дестинацију. Стицање знања и вештина потребних за анимацију гостију на туристичкој дестинацији. Препознавање могућности и значај добре комуникације на којој се заснива активно учествовање гостију у дневним и вечерњим програмима.
Исход предмета
Да студент буде оспособљен да успостави комуникацију са гостима и овлада вештинама на којима ће се успостављати комуникација са гостима и између гостију. Да може да сагледа могућности, значај и модалитете примене анимације програма рекреације за децу, омладину, одрасле, пензионере и породице. Да схвати начин конципирања програма у коме гост има и добија активну улогу. Да може да конципира и реализује дневне садржаје различитих модела спортско-рекреативних активности, организује турнире малих спортова и спортских игара и буде оспособљен да води типске вечерње програме.
Садржај предмета
Теоријска настава – Значај анимације гостију. Облици анимације. Економски аспекти анимације гостију. Организационе форме анимације. Дневне спортске и рекреативне активности и садржаји. Анимација деце и омладине. Фунционисање мини клуба за децу. Значај и модалитети побољшавања комуникације са гостима и међу гостима. Организовање турнира према типским системима такмичења. Могућности примене и организација игара без граница. Дневни и вишедневни излети. Формирање тима анимације. Грађење динамике догађаја.
Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад
Разрађивање модела програма за поједине узрасне групе на различитим дестинацијама у односу на доба године и просторно техничке услове. Прикази модалитета игара и садржаја у затвореном простору и теренске игре и садржаји.
Колоквијум: Заједнички вечерњи програм који осмишљава група полазника.
Семинарски: истраживање модела програма и преглед истраживања о ефектима примене програма.
Литература
Основна:
Ivanovski, A., Mitić, D., Prebeg, G. (2020). Turizam-Animacija-Rekreacija, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, Geografski fakultet, Univerzitet u Beogradu.
Допунска:
Митић, Д. (2001). РЕКРЕАЦИЈА, уџбеник на Факултету спорта и физичког васпитања у Београду, Београд.
Standeven, J.& De Knop, P. (1999). Sport Tourism.Champaign, IL: Human Kinetics.
Ivanovski, A., Mitić, D. (2012). Animator in tourism. Braşov: Universitǎţii „Transilvania“.