Школска пракса 2 (GG42O4)
- Врста и ниво студија: Основне академске студије
- Наставник
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 3
- Семестар: 8
- Број часова: 0+0
Циљ предмета
Оспособљавање студената за планирање, реализују и вредновање процеса поучавања и учења применом различитих наставних стратегија.
Исход предмета
Након завршеног курса студент ће моћи да:
– изради портфолио часова наставника ментора на онову њихове анализе према стандардима и критеријумима за праћење и вредновања изведене наставе.
– анализира наставне планове и програме и педагошку документацију ради планирања и имплементације наставних стратегија на часу.
– пише припреме за часове у којима примењује одређене наставне стратегије.
– примењује различите стратегије учења и поучавања на часу сходно специфичностима садржаја, дефинисаним циљевима и исходима, индивисуалним и узрасним карактеристикама ученика, као и расположивости услова рада.
– идентификује предности и недостатке спроведених часа на основу анализе мисаоне и практичне активизације ученика, као и резултата спољашње евалуације с циљем унапређивања личних компетенција.
Садржај предмета
Практична настава
Портфолио изведених часова- израда према критеријумима за праћење и вредновања изведене наставе.
Принципи планирања стратегија поучавања и учења.
Припрема за наставни час конципираног на примени наставне стратегије.
Анализа писане припреме часа
Посматрање и анализа 10 огледних часова географије на основу обрасца за посматрање и вредновање школског часа (област квалитета Настава и учење) које изводе наставници ментори.
Праћење и процењивање постигнућа и активности ученика на часу.
Самостално извођење часова уз примену различитих стратегија поучавања и учења.
Анализа резултата добијених спољашњом евалуцијом изведених часова.
Литература
Литература
Живковић, Љ., (2018). Школска пракса. Београд: Српско географско друштво. Живковић, Љ., Јовановић, С., Рудић, В. (2015). Методика наставе географије. Београд: Српско географско друштво; Romelić, Ј., Ivanović Bibić, LJ. (2015). Metodika nastave geografije. Novi Sad: Prirodno-matematički fakultet, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo; Наставни планови и програми географије за основну и средњу школу, и други прописи https://zuov.gov.rs/; Пешикан А., Јанков Р., Антић С. Шишовић Д., Муждека В., (2005): Како приближити деци природне науке кроз активно учење (збирка сценарија). Београд: Институт за психологију.