Пратите нас

Image Alt

Економика туризма

  /  Економика туризма

Економика туризма

  • Врста и ниво студија: Основне академске студије
  • Наставник
  • Статус предмета: Обавезан
  • Број ЕСПБ: 6
  • Семестар: 4
  • Број часова: 2+2

Циљ предмета

Схватање основних категорија економике туризма и међузависности утицаја туризма на привредни, регионални и укупан развој.

Исход предмета

Разумевање основних категорија економика туризма; Упознавање са карактеристикама туризма као привредне делатности; Разумевање разноврсности утицаја туризма на укупан и регионални развој; Схватање важности управљања развојем туризма; Упознавање са ефектима развоја туризма у транзицији Србије.

Садржај предмета

  1. Теоријско-методолошки контекст туризма
  2. Туризам као привредна делатност
  3. Утицај туризма
  4. Туристичка тражња
  5. Туристичка понуда
  6. Економске детерминанте туристичких дестинација
  7. Управљање и организација туризма
  8. Туристичко тржиште
  9. Фактори развоја туризма
  10. Одржив развој и одржив туризам
  11. Међународни туризам
  12. Стратешки циљеви политике развоја туризма Србије
  13. Институционални оквир туризма Србије

Литература

  1. Унковић, С. & Б. Зечевић (2011). Економика туризма. Београд, Економски факултет.
  2. Јакопин, Е. (2018). Регионална транзиција у Србији. Београд, Задужбина Андрејевић.
  3. Влада Републике Србије – Министарство трговине, туризма и телекомуникација. (2016). Стратегија развоја туризма 2016-2025.
  4. Група аутора. (2010). Просторни план Републике Србије 2010-2014-2020.
  5. Wiliams, S. (1998). Tourism Geography. London, Routledge.