Пратите нас

Image Alt

Принципи и методе туризмолошких истраживања

  /  Принципи и методе туризмолошких истраживања

Принципи и методе туризмолошких истраживања

  • Врста и ниво студија: Докторске академске студије
  • Наставник
  • Статус предмета: Изборни
  • Број ЕСПБ: 8
  • Семестар: 2
  • Број часова: 4

Циљ предмета

Предмет туризмолошких истраживања чини туризам као комплексан феномен, који повезује разнородне елементе: просторне, еколошке, социолошке, културне, економске, политичке, психолошке, етичке и др. Оквир за спровођење поменутих истраживања чине одређени методски принципи који чине основу модела научног истраживања туризма, као што су: истраживање каузалности, истраживање појавних облика и истраживање ефеката. Циљ овог предмета је усвајање знања о начинима примену поменутих методских принципа, као и коришћењу одређених метода других наука, које се често примењују у туризмолошким истраживањима.

Исход предмета

Образовање и оспособљавање студената за: утврђивање структурних, функционалних и типолошких својстава туристичког феномена; дефинисање и проучавање просторних, социолошких и економских димензија у туризму; и истраживање релација између општег и појединачног, које у туризму имају не само теоретску већ и практичну вредност.

Садржај предмета

1. Концептуални оквир савременог туризма.
2. Формирање посебних научних дисциплина о туризму.
3. Утврђивање каузалности – основа и оквир могућих истраживања туризма.
4. Истраживање туристичких кретања.
5. Истраживање појавних облика у туризму (агенцијско пословање, пропаганда, врсте промета).
6. Истраживање ефеката туристичког промета.
7. Статистичко прикупљање и обрада информација о туристичком промету.
8. Личност и култура – основне социопсихолошке категорије у формирању и задовољавању туристичке потребе.
9. Рекреативни, културни, просторни и функционални елементи туристичких кретања.
10. Елементи и методе туристичке валоризације.
11. „Платформа базирана на знању“ као основа туризмолошких истраживања.
12. Контактна испитивања туристичке клијентеле.
13. Непосредни задаци унапређења туризмолшке теорије и методологије: феноменолошка дескрипција и карактеризација туризма.
14. Туристичке дестинације као комплексни адаптибилни системи.
15. Израда научно-истраживачког пројекта.

Литература

Cooper, C. (2012). Essentials of Tourism. Harlow: Financial Times Prentice Hall.
Mowforth, M., Munt, I. (2009). Tourism and sustainability: development and new tourism in the Third World (third edn.). London: Routledge.
Tribe, J. (2009). Philosophical Issues in Tourism. Bristol: Channel View
Cooper, C., & Hall, M. (2008). Contemporary Tourism: An International Approach. Oxford: Butterworth-Heinemann.
Јовичић, Д. (2013). Увод у туризмологију, Географски факултет, Београд,
Jovicic, D. (2013). Key issues in the implementation of sustainable tourism. Current Issues in Tourism (online). http://dx.doi.org/10.1080/13683500.2013.797386.
Haugland, S., A., Ness, H., Gronseth, B., O., & Aarstad, J. (2011). Development of tourism destinations: An integrated multilevel perspective. Annals of Tourism Research, 38 (1), 268–290. doi: 10.1016/j.annals.2010.08.008Baggio, R., & Cooper, C. (2010). Knowledge transfer in a tourism destination: the effects of a network structure. The Service Industries Journal, 30 (10), 1757-1771. doi:10.1080/02642060903580649
Hall, M. & Lew, A. (2009). Understanding and Managing Tourism Impacts – An Integrated Approach. London: Routledge.
Baggio, R., Scott, N., & Cooper, C. (2010). Improving tourism destination governance: a complexity science approach. Tourism Review, Vol. 65 (4), 51 – 60.