Пратите нас

Image Alt

Теоријске основе истраживања туризма (D11I10)

  /  Теоријске основе истраживања туризма (D11I10)

Теоријске основе истраживања туризма (D11I10)

Циљ предмета

Стицање знања о теоријско-методолошким основама туризма. Развој компетенција за коришћење научних метода у савременом истраживању туризма и утврђивање регионалних приоритета туристичког развоја. Оспособљавање студената за примену фундаменталних знања у пракси и у решавању практичних проблема у области туризма.

Исход предмета

Студент ће бити у стању да:образложи законитости које владају у туризму, анализира повезаност туризма и економског развоја, истражи могуће афирмативне и ограничавајуће утицаје на развој туризма; процени важност одређених видова туризма за одређену туристичку дестинацију, оцени и критички просуди постојеће стратегије одрживог туризма, креира конкурентску предност туристичке дестинације, руководи и учЕствује у домаћим и међународним туристичким пројектима.

Садржај предмета

  1. Теоријско-методолошки приступ проучавања туризма
  2. Предмет, циљеви и задаци истраживања туризма,
  3. Парадигме у теорији туризма
  4. Класична концепција туризма
  5. Постмодерне концепције туризма
  6. Принципи и методе истраживања туризма
  7. Фундаментални, апликативни и мултидисциплинарни приступ проучавања туризма
  8. Аспекти научног истраживања туризма
  9. Коришћење географских информационих система у туризму,
  10. Анализа и резултати туризмолошких истраживања,
  11. Традиционални и савремени приступи планирања у туризму
  12. Управљање пројектима из области туризма (резултат, исход и корист),
  13. Израда научно-истраживачких пројеката у области туризма,
  14. Системска анализа и решавање практичних проблема у области туризма,
  15. Презентација и анализа научно-истраживачког пројекта.

Литература

Altinay, L. and Paraskevas, A. (2008) Planning Research in Hospitality and Tourism. Butterworth–Heinemann, Oxford, Chapters 1 and 7.

Carnegie, E. and McCabe, S. (2008). Re-enactment events and tourism: meaning, authenticity and identity. Current Issues in Tourism, 11 (4): 349-368.

Evans N.,Campbell D, Stonehose G. (2003). Strategic Management for Travel and Tourism, BH, Amsterdam.

Kotler, P. Bowen, J., Makens, J. and  Balogly S. (2016). Marketing for Hospitality and Tourism. Pearson. Edition: 7th.

Lohmann, G., Panosso Netto, A. (2016). Tourism theory: concepts, models and systems. Wallingford, Oxfordshire, UK: CAB International.

Mason, P. (2014).   Researching tourism, leisure and hospitality for your dissertation.Oxford: Goodfellow Publishers.

Olsen, K. (2002). Authenticity as a concept in tourism research. The social organization of the experience of authenticity. Tourist Studies, 2: 159-182.

Pierce J., Newstrom J. (2006). Leaders & leadership process, Mc Graw-Hill, New York.

Tribe, J. (2001). Research Paradigms and the Tourism Curriculum. Journal of Travel Research, 39: 442-448.

Tej Vir Singh (Ed.) (2016 ). Challenges in Tourism Research. Channel View Publications Ltd, Bristol, UK.

Vujadinović, S., Šabić, D., Joksimović, M., Golić, R., Gajić, M., Živković, Lj. and Milinčić, M. (2013). Possibilities for Mountain-based Adventure Tourism: the Case of Serbia? Bulletin of Geography: Socio–economic Series (19): 99–111, DOI:10.2478/bog-2013-0007.

Vujadinović, S., Šabić, D. (2018). Izazovi strateškog planiranja održivog razvoja na lokalnom nivou. U Filipović, D., Šantić, D. i Marić, M. (ur.): Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja, APPS, Univerzitet u Beogradu – Geografski fakultet, Trebinje, 29–36.

Šabić, D., Šećerov, V. i Vujadinović, S. (2013). Uloga turizma u zaštiti i razvoju ruralnih područja Braničevskog upravnog okruga, U Planska i normativna zaštita prostora, knjiga 2, APPS, Geografski fakultet u Beogradu, Beograd, 153–160.