Пратите нас

Image Alt

Развој људских ресурса и организационе промене

  /  Развој људских ресурса и организационе промене

Развој људских ресурса и организационе промене

  • Врста и ниво студија: Мастер академске студије
  • Статус предмета: Изборни
  • Број ЕСПБ: 7
  • Семестар: 2
  • Број часова: 3+0

Циљ предмета

Основни циљ курса је да помогне студентима да идентификују промене као централни концепт развоја људских ресурса, да интерпретирају промене у организацији заузимајући различита становишта о развоју људских ресурса и да из различитих теоријских перспектива упореде решења за организацијске изазове. Посебни циљеви курса укључују управљање различитим процесима повезаним са променама у организацији. Курс је дизајниран тако да студенти стекну базичне компетенције везане за: проток знања и са протоком знања повезане процесе, за превазилажење препрека променама у организацији и за развој људских ресурса заснован на коришћењу информационо комуникационе технологије (ИКТ).

Исход предмета

Студенти ће након овог курса моћи да: идентификују, дефинишу и објасне промене у организацији као систему, објасне како се управља променама у организацији кроз активности учења, обучавања и образовања, да се критички укључе у дискусију о различитим проблемима везаним за промене у организацији заузимајући различите теоријске перспективе, да дизајнирају и напишу кратак програм развоја људских ресурса у организацији и да одаберу одговарајуће технолошко окружење и интегришу га као важну компоненту програма учења, обучавања и образовања у организацији.

Садржај предмета

Теоријска настава Савремено схватање развоја људских ресурса као рефлексија на промене у организацији. Организација као комплексни систем. Промене у организацији. Организационе промене и развој људских ресурса. Управљање променама у организацији. Организационо учење, организационо знање и организациона меморија. Организација која учи. Управљање знањем. Виртуелни развој људских ресурса. Препреке променама у организацији и њихово превазилажење. Практична настава Организација као комплексни систем – Идентификовање промена у организацији – Критичко промишљање и интерпретација промена у организацији заузимањем различитих теоријских перспектива – Организационо учење, организационо знање и организациона меморија – Планирање, писање и реализовање плана интервенција везаних за развој људских ресурса у организацији ослоњен на примену ИКТ.

Литература

1) Овесни, К. (2014). Организација која учи: андрагошка перспектива. Београд: ИПА, 86-108, 118-179; 2) Овесни, К. (2019). Андрагошки аспекти организационе климе и организационо учење. Београд: ИПА; 3) Ovesni, K., Matović, N., Janković, S. (2020). The Work-Related Usage of Informational Communication Technology and the Learning of Employees. In A. Bulajić, T. Nikolić, C.C. Vieira (Eds.) Navigating through Contemporary World with Adult Education Research and Practice (p. 505–518). IPA, ESREA, AES. 4) Ovesni, K. (2023). Human Resource Development – the Intersection of Disciplines? Social Sciences and Humanities Studies, 8(2), 61-81; 5) Rothwell, W. J., Stavros, J. M., & Sullivan, R. L. (Eds.). (2015). Practicing organization development: Leading transformation and change. John Wiley & Sons.